سامانه #4*4* از روز دوشنبه فعال می‌شود

نحوه پیگیری مشکل کسانی تا به امروز “بسته حمایتی” به حساب آنها واریز نمی‌شود

تا عصر امروز باید مبالغ نقدی “بسته حمایتی” به حساب یارانه تمام مشمولان این سری از پرداخت بسته حمایتی واریز شود اما در صورت عدم واریز این مبالغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی، این افراد از دو طریق تعیین شده، می‌توانند این مشکل را پیگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، از روز گذشته برابر با ۲۹ دی ماه، پرداخت نقدی “بسته حمایتی” به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان آغاز شد و بنابر اعلام معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، در این مرحله “تمامی بیمه‌شدگانی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند مشمول این بسته هستند که تعداد آنها ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است.”

با توجه به تعداد بالای مشمولان دریافت این بسته حمایتی، واریز مبالغ از صبح دیروز اغاز شده است و تا عصر امروز تمام بیمه‌شدگان تامین اجتماعی این مبالغ  به حساب دریافت یارانه آنها واریز خواهد شد.

اما درباره اینکه دقیقاً چه کسانی در لیست دریافت بسته حمایتی قرار دارند باید گفت: در لیست بیمه‌شدگان مشمول دریافت این بسته حمایتی، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل آزاد و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری قرار دارند؛ لیست بیمه‌شدگانی که برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ارسال شده، افرادی هستند که از فروردین لغایت مهر سال جاری شاغل بودند و در این مدت به سازمان تأمین اجتماعی لیست حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

واریز ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در قالب بسته حمایتی

مبالغ واریزی در این مرحله بین ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان متغییر است با این توضیح که برای خانوارهای یک‌ نفره، ۱۰۰ هزار تومان، خانوارهای دو نفره، ۱۵۰ هزار تومان، خانوارهای سه‌ نفره، ۲۰۰ هزار تومان، خانوارهای چهار نفره، ۲۵۰ هزار تومان و خانوارهای ۵ نفره به بالا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

نحوه پیگیری عدم واریز بسته حمایتی برای مشمولان

سؤال بسیاری از خانوارها و کسانی که طبق شرایط اعلام شده، مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند، این است که در صوت عدم واریز این مبالغ تا عصر امروز به حساب مشمولان، از چه طریق باید پیگیر این مشکل شوند؟ در پاسخ به این سؤال، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفته: “این افراد از روز دوشنبه اول بهمن ماه می‌توانند با ارسال پیام به سامانه #۴*۴* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تماس ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان در مورد بسته حمایتی است.”

اما گذاشتن قید حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان باعث ایجاد ابهام برای بسیاری از فعلان مشاغل مختلف شده است؛ با این توضیح که تکلیف بیمه‌شدگانی که فاقد فیش حقوقی هستند مانند کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و … چه می‌شود؟ همچنین آیا افرادی که در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند نیز مشمول دریافت این بسته حمایتی می‌شوند؟

ادامه پرداخت “بسته حمایتی” در سال آینده؟!

اما پیش از این وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، نیمی از جمعیت کشور را مشمول دریافت “بسته حمایتی” اعلام کرده و گفته بود “ادامه پرداخت این بسته حمایتی در سال آینده به منابع و بودجه سال ۹۸ بستگی دارد؛ بودجه این طرح در مرحله اول ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود.”

Share