امام جمعه آستارا:

معضل ما بیکاری است نه موسیقی |چرا نیروی انتظامی و قوه قضاییه با بی‌حجابی برخورد نمی‌کند!

امام جمعه آستارا با انتقاد از تعویض اولویت‌ها گفت: امروز اولویت ما بیکاری جوانان است نه موسیقی، به فکر اشتغال جوانان باشید، وجود برخی فسادها مردم را آزار می دهد و باید اینها را رفع کنید، مگر میشود بیکاری جوانان اولویت اول نباشد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به آثار بی تقوایی انسانها یک مورد را انحرافات جنسی دانست و گفت: در تاریخ، قوم لوط گواه این قضیه بوده و عذاب الهی و جهنم در انتظار گناهکاران است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا گستردگی رسانه را زمینه‌ساز انحرافات اخلاقی دانست و افزود: این قضیه در جوامع اسلامی کمتر ولی در غرب و اروپا با شدت بیشتری جریان دارد، امروز دشمن جوانان را هدف قرار داده و با فراهم سازی بستر، علاقه‌مند به افزایش انحرافات اخلاقی است.

خطیب جمعه آستارا سبقت گرفتن برای نشان دادن زیبایی خود را از نتایج این انحرافات عنوان و بیان کرد: برخی انحرافات جنسی در فضای مجازی حقیقت تاسف بار است و نتیجه آن به جامعه سرایت خواهد کرد، قطعاً خدا نترسی، بی تقوایی و دوری از آموزه‌های دینی حاصل این اتفاقات است.

وی سرنوشت امت های گذشته را درس عبرتی برای ما دانست و تصریح کرد: همواره باید حواسمان به تمام اعمالمان باشد و یک لحظه غفلت از یاد خدا می تواند انسان را در مسیر گمراهی قرار دهد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به روز جهاد کشاورزی، این حوزه را از تاثیرگذارترین عوامل ترقی، پیشرفت و توسعه اقتصادی هر جامعه دانست و گفت: کشاورزی با تامین منابع غذایی و صادرات می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد و آنچنان که باید در کشور به آن توجه نمی‌شود.

امام جمعه آستارا سهل انگاری برای از دست دادن زمین‌های کشاورزی را یک اخطار برای این حوزه دانست و گفت: امروز شاهد تبدیل زمین‌های کشاورزی به دیگر کاربری ها هستیم و این یک تهدید برای این حوزه بوده و نهادهای نظارتی و امنیتی باید وارد عمل شوند.

حافظ نیا با اشاره به روز دوشنبه ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ توسط رضا خان گفت: دشمنان ما از اول تا به امروز برای رسیدن به اهدافشان یک مانع را مقابلشان می دیدند که آن ارزشهای اسلامی بود، باید بدانیم که مانع پیشرفت نه ارزش‌های اسلامی بلکه رانت، توطئه‌های دشمن، زیاده خواهی، زورگویی و ظلم بود که همواره ما را از پیشرفت باز می‌داشت.

خطیب جمعه آستارا با انتقاد از کشف حجاب در زمان حال گفت: وضعیت حجاب در جامعه آنقدر بد شده که مراجع از عدم برخورد با بدحجابان انتقاد کردند، چرا نیروی انتظامی و قوه قضاییه با اینها برخورد نمی کند؟ همه ما باید احساس مسئولیت کرده و امر به معروف را فراموش نکنیم.

 حافظ نیا با انتقاد از عملکرد برخی رستوران ها در اجرای موسیقی زنده گفت: کار رستوران ارائه خدمات سرویس دهی است نه اجرای موسیقی زنده، در چهارچوب قانون همین جا اعلام می کنم بنده به شدت مخالف اجرای موسیقی زنده در رستوران ها هستم و این امر فضا را برای افراد متدین بد کرده و آنها را از این مراکز دور خواهد کرد.

امام جمعه آستارا با انتقاد از تعویض اولویت‌ها گفت: امروز اولویت ما بیکاری جوانان است نه موسیقی، به فکر اشتغال جوانان باشید، وجود برخی فسادها مردم را آزار می دهد و باید اینها را رفع کنید، مگر میشود بیکاری جوانان اولویت اول نباشد؟

امام جمعه آستارا از عدم عملیاتی شدن وعده های داده شده برای برداشتن کل تحریم ها انتقاد کرده و گفت: قرار بود بعد از برجام تمام تحریم ها برداشته شود، کدام تحریم برداشته شد؟ آمریکا چه کاره است؟ از دشمن نترسید و در مقابل آن ایستاده و پای وعده‌های داده شده به مردم هم بایستید، مردم عاقل هستند و مسئولین باید با مردم صادق باشند.

گفتنی است در نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا توسط اداره کمیته امداد میز خدمت برپا شد.

Share