فرماندار آستارا در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور:

مشارکت های مردمی، از ظرفیت‌های بالقوه آستارا است

یونس رنجکش، فرماندار آستارا در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا ظرفیت‌های بالقوه در عین محدودیت امکانات داشته و جایگاه فراملی در کشور دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور به میزبانی شهرستان مرزی بندر آستارا در هتل بین المللی اسپیناس این شهرستان آغاز به کار کرد.

یونس رنجکش، فرماندار آستارا در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا ظرفیت‌های بالقوه در عین محدودیت امکانات برخوردار بوده و جایگاه فراملی در کشور دارد.

رییس همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور، مشارکت های مردمی را از ظرفیت‌های بالقوه آستارا دانست و افزود: نمود مشارکت مردمی را در ستاد اربعین امسال دیدیم که با یک رشد ۱۰۰ درصدی و استقبال از زائرین در دو سال گذشته مواجه بودیم و میزبانی از ۱۵ هزار زائر اربعین در سال جاری گویای این امر می باشد.

رنجکش یکی از عوامل مهم برای مشارکت مردمی را دعوت از سازمان های مردم نهاد دانست و بیان کرد: در یک سال گذشته با دادن مجوز به ۱۲ سازمان مردم نهاد، گام بزرگی را برای مشارکت دادن مردم در تمام فعالیت‌های سازمانی برداشتیم.

فرماندار آستارا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد پدافند غیرعامل، گفت: به فرموده ایشان پدافند غیرعامل یک اصل مهم را غیر قابل انکار می باشد و باید امروز توجه بسیار ویژه‌ای به حمله پدافند غیرعامل برای جلوگیری از آسیب ها و توطئه های دشمن داشته باشیم.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share