در مراسم معارفه سرپرست بخشداری خمام مطرح شد

مردم ما از مسؤولان عمل می‌خواهند | غفلت مسئولان گذشته سبب کندی توسعه خمام شد

سیدمحمدی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به بخش خمام در حوزه‌های مختلف گفت: متأسفانه خمام از سوی مسؤولان با غفلت‌هایی مواجه شده و به همین علت توسعه آن به‌آرامی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه‌ سرپرست جدید بخشداری خمام پیش‌ ازظهر امروز با حضور مسوولین شهرستانی و محلی در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد.

مردم ما از مسؤولان عمل می‌خواهند
سید جلال سید محمدی با اشاره به ظرفیت بالای بخش خمام در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: بخش خمام به دلیل وجود ۵۴ هزار جمعیت جزو بخش‌های مهم استان گیلان بوده که می‌تواند خیلی سریع توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به بخش خمام در حوزه‌های مختلف گفت: متأسفانه خمام در گذشته از سوی مسؤولان با غفلت‌هایی مواجه شده و به همین علت توسعه آن به‌آرامی صورت گرفته لذا از مسؤولان می‌خواهم با توجه به ظرفیت بالای این بخش به آن توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های خمام در جذب توریست و گردشگر تصریح کرد: هر شهر یا بخش اگر می‌خواهد پیشرفت کند باید به جذب گردشگر توجه بیشتری داشته باشد که خوشبختانه بخش خمام هم از نظر نیروی انسانی و هم از منظر جاذبه‌های طبیعی می‌تواند کمک زیادی به استان گیلان کند.

تأکید بر ظرفیت بخش خمام در رشد اقتصادی گیلان
فرماندار شهرستان رشت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بخش خمام برای استان گیلان اظهار کرد: بخش خمام به دلیل جمعیت بسیار زیاد و جاذبه‌هایی که دارد برای ما بسیار حائز اهمیت است و اگر به آن توجه بیشتری کنیم می‌تواند ازلحاظ اقتصادی برای استان گیلان مفید باشد.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید به اینکه مردم در شرایط اقتصادی کشور انتظار تلاش مضاعف تر مسؤولان را دارند بیان کرد: مردم ما همواره در همه عرصه‌ها حضور و با جان خود پای این نظام مانده‌اند به همین دلیل ما مسؤولان باید به‌گونه‌ای کارکنیم تا مردم به اعتماد لازم را پیدا کنند.

از مسؤولان می‌خواهم به بخش خمام توجه بیشتری داشته باشند
امام‌جمعه خمام در این جلسه با بیان اینکه برای حفظ این نظام خون‌های زیادی ریخته شده است اظهار کرد: استکبار۴۰ سال است که می‌خواهد این نظام را نابود کرده و به جایگاهی که در زمان رژیم پهلوی داشت برسد ولی شهدا با خون‌ و مردم با تلاش‌های خود این نظام را حفظ کرده‌اند.

وی با اذعان به اینکه مردم خمام همواره در همه عرصه‌ها حامی نظام و انقلاب بوده‌اند بیان کرد: بخش خمام دارای شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم بوده و این نشان‌دهنده ولایت مداری مردم این دیار است لذا از مسؤولان می‌خواهم به این بخش توجه بیشتری داشته باشند.

بودجه مصوب بخش خمام به میزان بودجه‌ ۴ شهرستان استان گیلان است

رضا مهدوی اظهار کرد: فرمانداری و بخشداری مرکز سیاست‌گذاری است و بخشداری و ظیفه‌ی نظارت و اجرا را بر عهده دارد.

 مهدوی، خمام  را ویترین دو شهرستان بزرگ استان گیلان و دارای پتانسیل بالا دانست و بیان داشت: خمام بخش بزرگی است که توانمندی‌های زیادی در حوزه‌‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و تجارت داشته و از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است.

وی بر ضرورت تهیه نقشه‌ راه توسعه بخش خمام تاکید کرد .گفت: با تهیه‌ نقشه راه از هدر رفت نیرو و منابع مالی جلوگیری شده و از طریق توانمندسازی واحدهای اقتصادی و توسعه‌ی کشاورزی می‌توان گام‌های موثری برداشت.

سرپرست بخشداری خمام با اشاره به اینکه خمام بیش‌از ۵۴ هزار نفر جمعیت بخشی و بیش‌از ۲۰ هزار نفر جمعیت شهری دارد، اظهار کرد: بودجه مصوب بخش خمام به میزان بودجه‌ ۴ شهرستان استان گیلان است و چیزی در حدود ۱۵ میلیارد تومان مصوب پیشنهادی دهیاری‌ها می‌باشد.

مهدوی اضافه کرد: باید از انحراف بودجه جلوگیری شده و ضمن تهیه‌ی برنامه‌ای جامع، اولویت‌ها بر اساس شاخصه‌هایی که تعیین و به دهیاری‌ها ابلاغ می‌گردد مشخص شود.

وی با اذعان به ظرفیت بالای خمام در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری گفت: خمام یک بخش استراتژیک در استان گیلان است زیرا بین دوشهر بزرگ استان گیلان یعنی رشت و بندر انزلی قرار داشته و دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است لذا باید به آن توجه بیشتری شود.

در پایان این مراسم، رضا مهدوی به عنوان سرپرست جدید پخشداری خمام معرفی شد.

Share