"سروش" از سایپا رفت

مدیرعامل سایپا عزل شد | واکنش وزیر صنعت به تغییر مدیرعامل سایپا

براساس تصمیمات جدید در وزارت صنعت و شرکت سایپا مدیر عامل این شرکت تغییر یافت. مطابق این تصمیم میر جواد سلیمانی جایگزین محمد رضا سروش به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با تصمیم اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، سید جواد‌‌ سلیمانی مدیرعامل این شرکت و جانشین محمدرضا سروش شد.

سلیمانی دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد است و قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ریاست هیات مدیره شرکت ایران خودرو در بلاروس و سنگال، قائم مقام مدیرعامل شرکت مگاموتور و ریاست هیات مدیره سایپا یدک از جمله سوابق او در صنعت خودروسازی است .

وی هم چنین مدیر عاملی پتروشیمی تبریز و امیر کبیر را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

اواخر مهرماه امسال بود که هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا، سروش را به عنوان مدیر جدید این شرکت انتخاب کرده بود اما عمر ریاست سروش در شرکت سایپا فقط ۳ ماه بوده است.

به نظر می‌رسد وضعیت مدیریت این شرکت خودروسازی در تولید و قیمت گذاری محصولات از جمله دلایل تغییر مدیرعامل سایپا است.

واکنش وزیر صنعت به تغییر مدیرعامل سایپا

رضا رحمانی در حاشیه چهل و سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین کار در شرایط فعلی ایجاد همکاری و رابطه نزدیک و صمیمانه با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است و تأکید دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تسهیل امور در جهت فعالیت تولیدکنندگان است.

وزیر صمت در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییر مدیریت سایپا و چرایی تغییرات مداوم در این بخش گفت: اگر تغییرات در جهت اصلاح و تقویت امور و انجام بهتر تعهدات خودروسازان باشد، مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به گفته یکی از خبرنگاران که عنوان کرد‌ «وزارت صنعت بیشتر به‌دنبال منفعت خودروسازان بوده تا مردم» با رد این ادعا گفت: این سؤالتان تهمت است، سؤال نیست؛ به‌هرحال کارگروه‌های تخصصی و قانونی در خصوص قیمت خودرو، تصمیم می‌گیرند و افزایش قیمت، فرایند خودش را دارد.

رحمانی ادامه داد: خودروسازان باید از این رکود خارج می‌شدند چراکه افزایش تیراژ یعنی افزایش پاسخ‌دهی به تعهدات و این یعنی افزایش تولیدی که منجر به کاهش قیمت خواهد شد، لذا ما روی حقوق مردم و انجام تعهدات قطعی و غیرقطعی خودروسازان پافشاری داشتیم.

وی در واکنش به سؤالی درباره چرایی پیش‌فروش محصولات خودروسازان نیز گفت: در حال حاضر هیچ مجوزی برای پیش‌فروش محصولات صادر نشده است.

وزیر صمت همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا خودروسازان به تعهداتشان در موعد مقرر عمل نکرده‌اند گفت: همه می‌دانند مشکلاتی وجود داشت که تعهدات در موعد مقرر انجام نشد.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا با افزایش قیمت، مشکلات حل شده است یا خیر گفت: افزایش قیمت شامل تعهدات قبلی نمی‌شود. شما ناراحتید که خودروسازی راه افتاده؟

رحمانی در پاسخ به این سؤال که “آیا با توجه به سخنانی که در جلسه با هیئت نمایندگان گفتید مبنی بر اینکه «به خودروسازان گفتم پراید را با ۱۰میلیون ضرر تولید نکنید و بروید سراغ محصولات دیگر»، پیشنهاد توقف تولید پراید را داده‌اید؟” گفت: نه؛ ما می‌گوییم با ضرر نفروشید و هر محصولی را که توجیه دارد تولید کنید.

Share