در نشست هفت ساعته شورای عالی هلال احمر مطرح شد؛

مدیران ضرر و زیان زننده هلال احمر، یا عزل شوند یا استعفا بدهند و بروند!

تداوم نظارت‌هایی که تا اینجا به متوقف شدن فعالیت هاى اقتصادى عمده در جمعیت هلال احمر و زیرمجموعه هایش و همچنین ضرورت برکناری برخی از مدیران این مجموعه منجر شده و البته تصویب یک پیشنهاد جدید که بر اساس آن، شرکت‌های وابسته به هلال احمر موظفند فعالیت‌های خود را در کمیسیون معاملات انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، در حالی که اوضاع جمعیت هلال احمر کشورمان در پایگاه اینترنتی و اخبار مخابره شده از طرف روابط عمومی این نهاد آفتابی و روشن است، شواهد حکایت از پشت پرده به شدت ابری و تیره و تار این نهاد دارد.

پس از سلسله استعفا‌هایی که در رأس هرم مدیریتی جمعیت هلال احمر رخ داد و علت آن، وضعیت غیرشفاف و پراشکال مالی در این نهاد اعلام شد، شورای عالی جمعیت هلال احمر با هر بار تشکیل جلسه، بررسی گوشه‌ای از ابهامات را در دستور کار قرار داد و هر بار به نتایج مهمی رسید!

جلساتی که نمونه یک ماه پیشش، حدود شش ساعت به طول انجامید و در نهایت خروجی آن بدین شکل اعلام شد: «به منظور اطمینان از صحت جریان امور، فعالیت هاى اقتصادى عمده در جمعیت هلال احمر، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته تا تهیه گزارش موصوف متوقف شود.» مصوبه‌ای لازم الاجرا که نشان از عمق اتفاقات رقم خورده در این مجموعه داشت.

تخلفاتی که پیرو وقوعشان، برخی از مدیران هلال نامه‌ای محرمانه خطاب به دکتر پیوندی، رئیس جمعیت نوشتند و از وی خواستند به آن‌ها رسیدگی کند، اما زمان کوتاهی پس از آن نامه، یکی شان عزل شد و شماری دیگر از آن‌ها هم به نشانه اعتراض به این عزل، استعفا دادند و رفتند؛ استعفایی که پیرو آن، مدیر معزول در بیانیه‌ای برخی از ابهامات مالی هلال احمر را افشا کرد تا تنور ماجرا داغ‌تر از قبل شود.

ماجرایی که آخرین بررسی آن ساعاتی پیش رقم خورده است، در نشست روز گذشته شورای عالی جمعیت هلال احمر کشورمان که ساعت ۱۵ دیروز آغاز شد و ۷ ساعت به طول انجامید تا در نهایت اعضای آن ساعت ۲۲ از جلسه خارج شده و روانه خانه شوند. اعضایی متشکل از چند عضو انتخابی، چند نماینده منتخب رئیس جمهور، چند عضو حقوقی و بازرسان.

ترکیبی که در آن اسامی بزرگی دیده می‌شود و به همین دلیل نتیجه گیری‌ها و تصمیمات این جلسه بسیار مهم هستند. تصمیم‌ها و مصوبات شورای عالی که به منظور بررسی اتفاقات و مسائل غیرشفاف مالی و اقتصادی در جمعیت هلال احمر، چند جلسه ویژه برگزار کرده‌اند و نشست شب گذشته از جمله آن‌ها بود؛ نشستی که بر خلاف دیگر نشست‌های این شورا، کارکنان حوزه ریاست هم در آن حضور نداشتند.

نشستی به شدت طولانی مدت که در آن موضوعاتی مهم و چالش برانگیز مطرح شد و به تصمیماتی مهم رسید. تصمیماتی که از جمله آنها، ضرورت رفتن برخی از افراد و مدیران این مجموعه است که سوءتدبیر و سوءمدیریت آن‌ها موجب وارد آمدن ضرر و زیان د‌ر هلال‌احمر است، تصمیمی که یکی از اعضای منتخب شورای عالی در گفت وگو با فارس بیان کرد و در ادامه از تداوم نظارت‌های شورای عالی جمعیت هلال احمر و حتی تشدید آن در آینده خبر داد.

تداوم نظارت‌هایی که تا اینجا به متوقف شدن فعالیت هاى اقتصادى عمده در جمعیت هلال احمر و زیرمجموعه هایش و همچنین ضرورت برکناری برخی از مدیران این مجموعه منجر شده و البته تصویب یک پیشنهاد جدید که بر اساس آن، شرکت‌های وابسته به هلال احمر موظفند فعالیت‌های خود را در کمیسیون معاملات انجام دهند.

مصوبه‌ای که نشان می‌دهد، اوضاع در شرکت‌های وابسته به هلال احمر چندان شفاف نیست؛ شرکت‌هایی که به نوعی مسئولیت آن‌ها با مدیران ارشد جمعیت هلال احمر از جمله دکتر پیوندی، رئیس جمعیت است. فردی که مدتی است بسیاری چشم انتظار پاسخگویی وی در خصوص ابهامات و اشکالات فراوان مالی و اقتصادی در هلال احمر هستند و تا کنون ترجیح داده در این خصوص سکوت کند؛ سکوتی که ممکن است شکسته نشدن آن در آینده، به عزل برخی مدیران منصوب وی منجر شده یا حتی بدتر، کار را به رفتن وی از هلال احمر کشورمان بکشاند؛ گزاره‌هایی که شنیده‌ها حکایت از در دستور کار قرار گرفتن آن دارد!

Share