حواشی تن‌زاده و سپیدرود همچنان ادامه دارد

مالک پیشین سپیدرود رشت از چه کسانی شکایت کرد؟

تن‌زاده برخلاف دعوای پیشین که در شعبه ششم دادگاه حقوقی رشت طرح شده بود و در نهایت رای به سود هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان صادر شد، این بار با طرح دعوای مالی خواهان بازپس گرفتن هزینه‌هایی است که در زمان مالکیت وی در باشگاه انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، چندی پیش در رسانه‌ها اعلام شد که جواد تن‌زاده مالک پیشین باشگاه سپیدرود از حدود ۴۰ نفر از اعضای وابسته به این باشگاه شکایت کرده است.

انتشار این خبر موجب تعجب اصحاب رسانه و هواداران سپیدرود شد که دلیل این شکایت‌ها چه بوده است و چگونه می‌شود که تعداد زیادی از اعضای باشگاه با هم از نظر مالک پیشین دچار تخلف و جرم شده باشند.

بررسی نشان می‌دهد که خبر منتشر شده تمام ابعاد ماجرا نبوده و در واقع بخش‌های مختلفی داشته است که در گزارش زیر به آن خواهیم پرداخت.

شکایت تن‌زاده به سه بخش تقسیم می‌شود و تاریخ‌های اقدام قضایی وی به‌صورت متغیر و مربوط است به زمانی که او مالک باشگاه بوده و توسط افراد محتلفی مورد نقد و حتی توهین قرار می‌گرفت.

بخش نخست این شکایت که تعداد زیادتری را شامل می‌شود مربوط می‌شود به برخی از لیدرهای باشگاه و هوادارانی که در تجمعات صورت گرفته در مقابل اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال و یا در فضای مجازی به او فحاشی‌های تند کرده‌اند و تن‌زاده با ارائه مدرک به دادگاه از آنها شکایت کرده است.

از اتهاماتی که در بین گروه نخست از سوی مالک پیشین باشگاه سپیدرود مطرح شده است می‌توان به حمله به دفتر باشگاه و ورود غیرقانونی به آنجا، توهین و تهدید نسبت به او و اعضای خانواده‌اش، اقدام به فحاشی‌های تند و ترغیب و تشویق هواداران به شرکت در تجمعات غیرقانونی علیه وی اشاره کرد.

در بخش نخست این دعوا که مراحل پایانی خود را طی می‌کند، کارشناسان پلیس فتا برخی از مدارک تن‌زاده را مورد تایید قرار داده و توسط دستگاه قضایی احکامی چون حبس و شلاق نیز صادر شده که البته هنوز در مرحله تجدیدنظر است.

بخش دوم شکایت تن‌زاده مربوط به برخی از اعضای کادر اداری وقت باشگاه و بازیکنان است که از آنها به دلیل مصاحبه‌های خلاف واقع و توهین شکایت کرده است و در واقع خبری که چند روز پیش منتشر شده بود مرتبط با این بخش شکایت است.

در این قسمت شکایت مالک پیشین از کارمند سابق روابط عمومی به‌دلیل انتشار تهدید هایی در یک سایت هواداری علیه او، مصاحبه‌های مسلسل‌وار توهین آمیز حسین کعبی بازیکن پیشین و مربی فعلی سپیدرود و چند بازیکن دیگر صورت گرفته است که این بخش در مرحله بازپرسی و تحقیق است و هنوز حکمی از سوی دادگاه دال بر محکومیت یا بی‌گناهی افراد متشاکی صادر نشده است.

اما بخش سوم که اتفاقاً جالب‌ترین قسمت شکایت‌های سلسه‌وار مالک سابق سپیدرود هم هست، مربوط به شکایت وی از اداره کل ورزش و جوانان گیلان، هیئت فوتبال استان گیلان و میرشهاب مومنی به‌عنوان مالک و امین اموال باشگاه سپیدرود است.

تن‌زاده برخلاف دعوای پیشین که در شعبه ششم دادگاه حقوقی رشت طرح شده بود و در نهایت رای به سود هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان صادر شد، این بار با طرح دعوای مالی خواهان بازپس گرفتن هزینه‌هایی است که در زمان مالکیت وی در باشگاه انجام شده است.

آن‌طور که شنیده می‌شود دستگاه قضایی، شکایت تن‌زاده را به هیئت کارشناسی سه نفره و سپس پنج نفره ارجاع داده و تن‌زاده امیدوار است تا رای به سود او صادر شود و خسارت مالی خود را از اداره کل ورزش و جوانان گیلان مطالبه کند.

اکنون باید دید در این روزها که باشگاه سپیدرود شرایط مناسبی در جدول مسابقات ندارد و علی کریمی به‌عنوان مالک-مربی هنوز موفق به جذب منابع مالی مناسب برای این تیم نشده است، این حاشیه تازه چه سرنوشتی را برای تیم پرهوادار و ریشه‌دار شمال رقم خواهد زد.

Share