مدیرکل ثبت احوال گیلان مطرح کرد:

فوت بالغ بر ۱۰ هزار نفر طی هشت ماهه اول سالجاری در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان، گفت: ۱۰هزار و ۷۷۷ نفر در استان طی هشت ماهه اول سالجاری فوت کرده اند که ۵۵ درصد از این آمار متوفیان مربوط به مردان و ۴۵ درصد مربوط زنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، قاسم روحانی‌فر با بیان اینکه در بعد خانوار گیلان با سه نفر، کمترین جمعیت خانواده در کشور را دارد گفت:  گیلان با ۹ درصد جمعیت سالمند، سالمندترین استان کشور است. ثبت احوال استان آمار سالمندی را ۶۵ سال به بالا در نظر می گیرد چرا که امید به زندگی در ایران افزایش یافته است.

روحانی فر، ادامه داد: طی هشت ماه گذشته ۱۸ هزار و ۱۶۵ تولد در استان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۵۲ درصد پسر و ۴۸ درصد دختر هستند.

وی با بیان اینکه  به ازای هر صد دختر در استان، ۱۰۷ پسر متولد شده است خاطرنشان کرد: مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله بیشترین سهم از ولادت های ثبت شده را یعنی حدود ۳۰ درصد را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان، تصریح کرد: به ازای هر هزار نفر جمعیت استان در سال، ۱۱ نفر در گیلان متولد شده اند. ثبت ولادت در مهلت قانونی ۹۹.۷۵ درصد در گیلان است که در این راستا دارای رتبه برتر در کشور هستیم.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۷۷۷ نفر در استان طی هشت ماهه اول سالجاری فوت کرده اند که ۵۵ درصد از این آمار متوفیان مربوط به مردان و ۴۵ درصد مربوط زنان است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان، بیشترین آمار سنی فوت شدگان را مربوط به افراد ۷۵ سال به بالا و کمترین آن را پنج تا ۹ سال عنوان کرد و افزود: نرخ خام فوت در استان شش و سه دهم درصد است که این آمار در کشور، چهار و شش دهم درصد است.

روحانی فر، بیشترین علت های فوت در استان را به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها و بیماری های دستگاه تنفسی اعلام کرد و گفت: ۹۹ و ۸۰ درصد ثبت فوت در استان ظرف مدت قانونی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۲۴۳ مورد ازدواج طی هشت ماه گذشته در گیلان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: میزان عمومی ازدواج هفت و دو دهم در هزار است.

روحانی فر، به آمار واقعه طلاق در استان اشاره و خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۲۹۲ طلاق طی هشت ماه امسال در استان به ثبت رسیده که نرخ طلاق در استان دو و نیم در هزار نفر است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان تصریح کرد: میانگین طول مدت زندگی مشترک زوجین تا طلاق در استان ۱۱سال و شش ماه بوده و میانگین سن طلاق برای مردان ۳۸ سال و برای زنان حدود ۳۴ سال است.

وی گفت: حدود ۳۵ درصد اسامی انتخاب شده برای پسران و دختران در استان طی هشت ماهه اول سالجاری از اسامی ائمه اطهر بوده است که بیشترین آنها برای پسران؛ امیر علی ، ابوالفضل و عباس و برای دختران فاطمه ، نازنین زهرا و زهرا بوده است.

Share