فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس:

عملیات لو رفته‌ی کربلای ۴ را به شناسایی و فریب تبدیل کردیم

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه کربلای چهار و پنج هردو در منطق نظامی یک عملیات محسوب می شوند، گفت: ما پس از عملیات کربلای۴، وانمود کردیم که عملیات اصلی ما همین بوده است و این نوعی عملیات فریب به حساب می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سردار احمد غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس درخصوص توئیت اخیر محسن رضایی پیرامون عملیات کربلای۴ اظهارداشت: این عملیات از نیمه شب شروع  و قبل از طلوع آفتاب دستور عقب نشینی داده شد. لذا  چند ساعت بیشتر عمل نشد.

سردار غلامپور درباره علت عقب نشینی سریع در عملیات کربلای ۴ افزود: احتمال لو رفتن و بسته شدن برخی از راه ها را داده‌ بودیم ولی نمی دانستیم کدام‌ها بسته شده اند. منتظر بودیم که اگر موفق نشدیم،  نقاط قوت و ضعف دشمن را شناسایی کنیم تا فرصتی برای ادامه عملیات داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سؤال که آیا  عملیات کربلای۴ عملیات فریب بوده یا خیر، تصریح کرد: عملیات کربلای چهار و پنج  در مجموع یک عملیات اصلی بوده است. پس از مرحله اول عملیات، معلوم شد تمام راهها بجز شلمچه بسته است و در نتیجه  آن را  به یک عملیات مستقل تبدیل کردیم و کربلای۴ نامیدیم و حتی روی آن تبلیغات وسیع شد که عملیات اصلی ما با موفقیت انجام شده است. عراق  هم تبلیغات ما را باور کرد، منتهی ۱۰ روز بعد در همان مکان به ارتش بعثی هجوم آوردیم  و نام مراحل بعدی را کربلای پنج  گذاشتیم، در حالیکه کربلای چهار و پنج هردو در منطق نظامی یک عملیات محسوب می شوند.

سردار غلامپور در پاسخ به این که چرا در توییت محسن رضایی درباره کربلای۴ از عملیات فریب نام برده شده، افزود: به هرحال ما پس از عملیات، وانمود کردیم که عملیات اصلی ما همین بوده است و این نوعی عملیات فریب به حساب می آید. ما درحقیقت دشمن را با تبلیغات و خارج کردن موقت نیروها از منطقه فریب دادیم. در نتیجه، یک عملیات لو رفته اولا  تبدیل به عملیات شناسایی با رزم  و ثانیا به فریبی برای دشمن تبدیل شد.

سردار غلامپور در پایان خاطرنشان کرد: اگر کربلای۴ نبود، کربلای۵ هم که در همان منطقه و چند روز بعد انجام شد، صورت نمی‌گرفت.  در این صورت دشمن قبل از صدور قطعنامه ۵۹۸ به فاو حمله می کرد و ایران باید بدون هیچ حربه و ادعایی سالها  منتظر می‌ماند تا مرزها تعیین تکلیف شوند.

Share