بازیکنان و سرمربی تیم ملی باید خود را خادم مردم بدانند

عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال بابت صحبت‌های کی‌روش

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از مردم ایران بابت صحبت‌های سرمربی تیم ملی کشورمان عذرخواهی کرد و گفت: اگر جمله‌ای توسط سرمربی تیم ملی گفته شده که مردم بابت آن رنجیده‌خاطر شده‌اند، من به عنوان مسئول فوتبال کشور از مردم عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی تاج درباره صحبت‌های حاشیه‌ای اخیر کارلوس کی‌روش در تمرین تیم ملی فوتبال در امارات اظهار داشت: مربیان، بازیکنان و همه باید به روحیه خدمت به مردم و شادمانی آنها واقف باشند و هدف فوتبال و مسابقات، خوشحالی مردم است. اگر جمله‌ای توسط سرمربی تیم ملی گفته شده که مردم بابت آن رنجیده‌خاطر شده‌اند، من به عنوان مسئول فوتبال کشور از مردم عذرخواهی می‌کنم. فدراسیون فوتبال، بازیکنان و سرمربی تیم ملی باید خود را خادم مردم بدانند و به فکر شادی آنها باشند.

وی ادامه داد: ما ۴۲ سال است که قهرمان آسیا نشده‌ایم و تجربه تاریخی نشان داده که در هر دوره، همه به مسائل غیرفوتبالی پرداختند. این اتفاق باعث شده که ما به نتایج مطلوب خود نرسیم. همه مجموعه‌ها باید به حفظ آرامش و پرهیز از تنش در خلال جام ملت‌های آسیا تاکید کنند و اگر موضوعی وجود دارد، باید به پس از این رقابت‌ها موکول شود. فدراسیون فوتبال در همه رده‌ها، توفیقات خیلی خوبی برای فوتبال کشور کسب کرده و تمام ناتمامش با قهرمانی جام ملت‌های آسیا تمام می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ قرارداد کی‌روش پرداخت شده است یا خیر، تصریح کرد: خوشبختانه همه پاداش‌های بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی تا قبل از بازی عراق پرداخت شده است. پاداش‌ همه بازی‌ها به کی‌روش پرداخت شده و پس از جام جهانی در انتقال حقوق او و ترانسفر پول با مشکل مواجه هستیم.

تاج با اشاره به مشکل انتقال پول به کشور امارات برای پرداخت پاداش اعضای تیم ملی خاطرنشان کرد: یکی از مسئولان ما در دبی حدود ۱۰ ساعت در فرودگاه امارات درگیر پاداش ۴۶۳ هزار دلار بود که به صورت نقد به امارات بردیم. ما نامه بانک مرکزی و فدراسیون فوتبال را داشتیم و مبدأ و مقصد پول مشخص بود. مشکلاتی در گمرک امارات داشتیم که این مشکل با رایزنی سفارت حل شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با کی‌روش صحبت کرده است یا خیر، گفت: بله صحبت‌هایی با او داشتیم. البته در صحبت‌های کی‌روش درمورد مردم، بحث‌هایی درخصوص ترجمه صحبت‌های کی‌روش مطرح شده است. اظهار نظر درباره پرسپولیس و مسائل غیرفنی، وظیفه کی‌روش نیست و تنها باید به مسائل فنی پرداخته شود.

Share