علیقلی‌ زاده در صحن شورای شهر رشت:

شهرداری رشت را به پای شهرداری تهران می‌رسانم | تعرفه عوارض‌ باید بازنگری شود

علیقلی زاده با بیان اینکه بنده متولد ۱۳۴۴ هستم گفت: اگر به عنوان شهردار انتخاب شوم به شما قول خواهم داد که شهرداری رشت را طوری بسازم که شانه به شانه شهرداری تهران باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین علیقلی‌زاده سرپرست شهرداری منطقه نوزده تهران، شهردار سابق شهرهای نور، همدان، خرم آباد، گلستان و مدیرکل سابق دفتر هماهنگی خدمات شهری وزارت کشور برا ارائه برنامه در صحن شورا حاضر شد.

شهر رشت شهر اولین‌ها و شهر مهربانی‌ها است | تعرفه عوارض‌ باید بازنگری شود

حسین علی قلیزاده دیگر کاندیدا تصدی شهرداری رشت در این جلسه گفت: شهر رشت شهر اولین‌ها و شهر مهربانی‌ها است.

وی با اشاره به وضعیت موجود شهرداری اظهار کرد: یک شهردار باید از مباحث مالی آگاهی داشته باشد اما متاسفانه تفریغ بودجه انجام نشده است و مدارک در این باره ناقص است.

علیقلی زاده در مورد بررسی پرونده عوارضی در رشت گفت: مباحثی از جمله حذف پارکینگ مشاهده می‌شود که با ارزش منطقه متناقض است.

وی با بیان اینکه رشت به عنوان شهر صنعتی نیست گفت: زمین یک کالای با ارزش محسوب می‌شود و باید از آن بهره مناسب ببریم و تعرفه عوارض باید بازنگری شود.

علیقلی زاده به شهرسازی در رشت اشاره کرد و گفت: از طرح جامع ۱۰ سال گذشته و هنوز به منطقه پنج شهر رشت ابلاغ نشده است بنده این تعهد را می‌دهیم که ظرف مدت ۶ ماه بازنگری طرح جامع شهری را انجام دهم.

وی ادامه داد: رانت عدم شفافیت اطلاعات در شهرسازی در مناطق وجود دارد و در این حوزه تعهد میدهم که دفاتر خدمات الکترونیک را ظرف ۱۸ ماه احداث کنم.

علیقلی زاده افزود: باید سیما منظر را در شهر انجام دهیم و در شهر رشت سرزنده هستند. تئاتر خیابانی از کارهای زیبا است که به بخش خصوصی واگذار کنیم، کافه کتاب، ،سینما، موسیقی دیگر اقدامات فرهنگی برای شهر رشت است.

می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوص در احداث بی.ار.تی استفاده کنیم

علیقلی زاده با اشاره به تبدیل ساختمان ساعت به موزه گفت: توجه به تالاب عینک، ابجاد اورژانس اجتماعی و احداث زباله سوز از دیگر برنامه های بنده برای شهر رشت خواهد بود.

وی با بیان اینکه بی.ار.تی در شهرهای دیگر به بخش خصوصی داده شده است، گفت: رشت هم چنین ظرفیت را دارد و می‌توانیم بهره ببریم.

اسماعیل حاجی پور، عضو شورای شهر رشت از این کاندیدا پرسید در کارنامه شما شاهد هستیم مدت خدمت شما در جایگاههای مختلف کم بوده است. علت این امر چه چیزی است؟

رمضانپور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت  میزان علاقمندی شما به رشت مشخص شده اگر مسئولیتی در وزرات خانه در مدت تصدی شما در شهرداری رشت پیشنهاد شود باز هم شهرداری رشت را انتخاب خواهید کرد؟

علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه افکار شورا را باید توسط شهردار پالایش شود، گفت: شهردار رشت باید نظر خود را در انتصابات شفاف اعلام کند.

حسین علیقلی‌ زاده در پاسخ به سوالات گفت: بنده غیر بومی هستم و از اعضای شورا می‌خواهم که افرادی را معرفی کنند که دارای شایستگی باشند.

وی افزود: نیروها را اعضای شورا معرفی کنند اما انتخاب آخر بر اساس شایستگی توسط شهردار صورت می‌گیرد.

اگر شهردار رشت شوم حتی رئیس جمهور هم بخواهد به من پست بدهد قبول نمی‌کنم

علیقلی‌ زاده همچنین ادامه داد: به شما قول خواهم داد که وزیر که هیچ اگر رییس جمهور هم مرا بخواهند منصوب کنند در شهرداری رشت بمانم.

وی در مورد دلیل حضور کوتاه خدمت در حوزه‌های کاری مختلف گفت: سعی کردم در حوزه‌های کاری خود خدمت ارایه دهم و در برخی موارد استعفا دادم تا دست شورا باز باشد.

شهرداری رشت را پای شهرداری تهران می‌رسانم

علیقلی زاده در پایان با بیان اینکه بنده متولد ۱۳۴۴ هستم گفت: اگر به عنوان شهردار انتخاب شوم به شما قول خواهم داد که شهرداری رشت را طوری بسازم که شانه به شانه شهرداری تهران باشد.

Share