در مراسم معارفه شهردار رودسر مطرح شد:

شهرداران از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای دوری کنند |رفع مشکل کارخانه کمپوست در دستور کار قرار گیرد

سرپرست فرمانداری رودسر گفت: مدیریت شهری رودسر باید در کوتاه‌ترین زمان زمینی برای دفن ریجکتی کارخانه کمپوست رودسر تعیین و به کارگروه پسماند معرفی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی وارسته بعدازظهر شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید رودسر که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد، اظهارکرد: همه باید در حوزه عملکرد خود پاسخگو باشد.

وی افزود: امیدواریم با توجه به فرصت خدمتگذاری برای مسئولان گام‌های خوبی برای خدمات رسانی به مردم  و جلب رضایت آنها را فراهم کنند.

وارسته از شورای شهر خواست سعه صدر خود را بالا برده و به شهردار فرصت خدمت‌رسانی دهند، ادامه داد: هیچگاه نمی توان در یک فرصت محدود انباشت مشکلات موجود در شهر رودسر را حل و مرتفع کرد.

سرپرست فرمانداری رودسر بیان‌کرد: عقب ماندگی رودسر بسیار زیاد است و تلاش برای جبران این عقب ماندگی باید مضاعف شود.

وارسته با اشاره به وضعیت زباله در شهر رودسر، تصریح‌کرد: این مشکل مختص رودسر نبوده بلکه کل استان با این معضل روبه‌رو است. از شهردار جدید خواست پیگیر تعیین تکلیف کارخانه کمپوست بوده و مکانی را برای دفن ریجکت زباله به کمیته پسماند معرفی کند.

وی همچنین به ظرفیت‌های شهر رودسر در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت سواحل رودسر مطلوب نبوده و نیازمند ساماندهی به این وضعیت هستیم.

لزوم برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند برای توسعه رودسر

شهردار جدید رودسر نیز در این مراسم اظهارکرد: زمانی توسعه و پیشرفت در شهری رخ می دهد که رونق اقتصادی در آن شهر به وجود آید.

رضا زنده‌دل افزود: رودسر دارای پتاسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری است لذا برای ایجاد رونق گردشگری باید به درآمد پایدار برای شهرداری این شهر دست یابیم. تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم خدمات رسانی کنیم.

زنده دل بیان‌کرد: امیدوارم با برنامه‌های درازمدت، میانه مدت و کوتاه مدت در حوزه های مختلف بتوانیم ه مردم شهر رودسر خدمات‌رسانی کنیم.

شهرداران از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای دوری کنند

هوشنگ عباسقلی‌زاده، اظهارکرد: شوراها حلقه ارتباطی بین شهرداری‌ها و استانداری با صدور مصوبات و مجوزات لازم هستند.

وی با تأکید بر لزوم دوری از شهرداران از مباحث سیاسی و حاشیه‌ای، افزود: دوری از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای سبب موفقیت شهرداران در اجرای امور مربوط به شهرها می شود. نباید به‌جای برقراری روابط شهروندی به سمت روابط سیاسی برویم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه هیچ‌گاه کار سیاسی در اذهان مردم باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: شهرداران باید تلاش کنند تا برنامه راهبردی را در اولویت کاری خود قرار دهند و بتوانند به واسطه این برنامه‌ راهبردی تأثیرگذاری باشند و این نیز تنها به واسطه وجود وحدت، همدلی و همکاری همه اعضای شورا و مردم با شهردار محقق می شود.

وی زباله‌ را از معضلات همه شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: کاهش تولید زباله باید گام نخست همه شهرداران در راستای حل معضل زباله باشد و این مسئله با تبیین خطرات تولید زباله توسط مردم ممکن می شود.

عباسقلی زاده با اشاره به اجرای پروژه‌های ماندگار از سوی شهرداران،  بیان کرد: شهرداران باید برای ایجاد تغییر در سطح شهرها به اجرای پروژه‌های ماندگار که در اقتصاد شهر و رفع مشکلات مردم تأثیرگذار است بپردازند و از هزینه کردن در پروژه‌هایی که ضرورت ندارد پرهیز کنند.

رفع مشکل کارخانه کمپوست رودسر باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد

اسدالله عباسی بعداظهر شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید رودسر که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد، اظهارکرد: شهر رودسر در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف پتانسیل های فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از نیازها و مطالبات مردم رودسر پاسخ داده نشده است، افزود: امروز مردم از شعار خسته شده‌اند بنابراین مسئولان باید جهادی عمل کنند تا به مطالبات مردمی پاسخ داده شود.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از شهردار جدید شهر رودسر خواست بازگشایی مسیر جاده باقرآباد، ساماندهی سواحل، ساماندهی پل صیدر، بافت فرسوده شهر، کارخانه کمپوست، طرح تفضیلی و پروژه نیمه کاره استخر شنا را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه وجود و انباشت زباله در شهر رودسر زیبنده مردم این شهر نیست، تأکیدکرد: باید فکر اساسی برای کارخانه کمپوست رودسر شود.

عباسی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم شهرستان رودسر تلاش می کنم تا حداکثر سهم اعتبارات ملی برای اتمام پروژه‌ها شهرستان را جذب شود، از مسئولان خواست تلاش کنند در حوزه اعتبارات استانی نیز همه سهم شهرستان جذب شود.

وی  با تأکید براینکه نباید سلیقه ای عمل شود، گفت: امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و مشارکت مردمی یک تحرک عمرانی مطلوب در شهر رودسر صورت گیرد.

Share