مدیر کل اموال و املاک گیلان خبرداد:

سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان

مدیرکل اموال و املاک گیلان از واگذاری تعداد ۷۰۰ سند املاک علوی به محرومان شرق این استان همزمان با سفر مهندس محمد سعیدی کیا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داود جوکار با اشاره به سفر رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به گیلان و واگذاری ۷۰۰فقره سند املاک علوی در این استان اظهار کرد: هفتمین مرحله واگذاری اسناد املاک علوی روز دوشنبه ۱۰ دیماه ۹۷ با حضور رئیس محترم بنیاد مستضعفان، جناب آقای مهندس سعیدی کیا، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، استاندارگیلان، نمایندگان مجلس و مسوولان محلی در آستانه اشرفیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این واگذاری در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و محرومیت‌زدایی وتوانمندسازی محرومین از مناطق مورد نظر انجام می شود، افزود: در هفتمین مرحله از این واگذاری، هفتصد فقره اسناد واگذاری املاک در جهت بهبود اقتصاد مردم شریف مناطق شرق استان گیلان به مساحت ۱۹۵۸۲۱ مترمربع ، به محرومان واگذار می‌شود.

مدیر کل اموال و املاک گیلان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افراد با کهولت سن و ناتوان در تامین معیشت را جزو جامعه هدف این واگذاری عنوان کرد و تصریح کرد: بنیاد مستضعفان تاکنون ۶۴۰۰ مورد از اراضی بنیاد علوی به ابعاد ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۱۳ مترمربع به ارزش ۲۶۲۱ میلیارد ریال، در استان گیلان واگذار کرده است.

 داود جوکار افزود: بنیاد مستضعفان در راستای حمایت از خانواده‌های دارای چند قلو، تاکنون کمک هزینه خرید ماهانه شیرخشک و پوشک را به ۱۱ خانوار دارای چند قلو، به ارزش ۹۱۱ میلیون ریال پرداخت کرده است وهمچنین کمک هزینه‌های معیشتی به ارزش ۵۰ میلیون ریال نیز به دو خانوار پرداخت می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که تامین مسکن به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌های داری چند قلو به شمار می‌رود بنیاد مستضعفان استان گیلان تاکنون ۱۴ مورد ودیعه مرمت و ساخت مسکن به ارزش ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال را به این خانوار‌ها پرداخت کرده است.

 مدیر کل اموال و املاک گیلان تاکید کرد: طرح ملی حمایت از مادران باردار و شیرده بنیاد علوی نیز، هم‌زمان با سراسر کشور در استان گیلان در حال اجراست و تاکنون در این استان ۴۱۲ خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفته و به صورت ادواری سبد غذایی دریافت می‌کنند.

جوکار گفت: بنیاد مستضعفان در راستای ارتقاء فضای ورزشی استان گیلان نیز احداث ۷ مورد زمین چمن مصنوعی به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال را در دستور کار قرار داده است و کمک به احداث دو باب مسجد به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال و وقف عرصه یک باب مسجد جامع در شهرستان چابکسر به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال نیزاز جمله اقدامات بنیاد در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه طبق ضوابط و آیین نامه بنیاد، به منظور تعیین تکلیف املاک علوی، واگذاری به واجدین شرایط در حوزه روستایی ۴۰۰ متر و در حوزه شهری ۲۵۰ متر سند رایگان خواهد بود، تصریح کرد: مبلغ کارشناسی شده در این مرحله برای این اسناد ۴۰۳،۱۲۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال است.

مدیرکل اموال و املاک گیلان درباره مناطق واگذاری اسناد مذکور خاطرنشان کرد: تاکنون این اسناد در مناطق رودسر، بازنشین بخش رحیم آباد، قاسم آباد سفلی، واجارگاه، میانده، اوشیان، گاوماست، چابکسر و روستاهای تابعه واگذار شده است.

Share