امام جمعه موقت آستارا:

سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر میزان جهانی است | ایران دومین تولید کننده پهپاد و اژدر رادار گریز است

امام جمعه موقت آستارا دستاوردهای کشورمان پس از پیروزی شکوهمند اسلامی را بسیار فراوان دانست و عنوان کرد: سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر میزان جهانی آن بوده و ایران دومین کشور تولید کننده پهپاد و اژدر رادار گریز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام ناصر صالحی با برگزار شد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه نگاه به اهل بیت را دو نوع دانست و گفت: یک دیدگاه اهل بیت را انسان های مقدس دانسته و ایشان را الگو قرار می‌دهند و دیدگاه دیگر عدم تبعیت از سیره اهل بیت و گمراهی از مسیر حق می باشد.

حجت‌الاسلام صالحی بالا رفتن سن ازدواج را یک معضل برای جامعه دانست و گفت: در جامعه اسلامی جوانان باید با کاهش توقع و درک متقابل انتظارات را پایین آورده و زندگی سالمی را آغاز کنند.

امام جمعه موقت آستارا استفاده از سیره عملی اهل بیت را الزام روز جامعه دانست و عنوان کرد: عده‌ای با عدم بهره گیری از سیره اهل بیت در اجتماع و فضای مجازی اعمال ناشایستی را دنبال می‌کنند که متاسفانه گاهی خیلی زود دیر میشود، گاها فرصت برای جبران اشتباهات انسان وجود ندارد.

وی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به روز شهادت حضرت فاطمه (س) به روایتی گفت: در روز شنبه برنامه شهرستانی با حضور آیت الله پروایی عضو محترم مجلس خبرگان رهبری در مسجد فاطمه زهرا شهرستان داشته و به آن بانوی مکرمه اسلام ادای دین خواهیم کرد.

حجت الاسلام صالحی تحریم‌های ۴۰ ساله دشمنان علیه کشورمان را یک عمل بیهوده دانست و تصریح کرد: امروز استکبار جهانی با پرتاب آخرین تیرها سیاه نمایی کرده و بر طبل ناکارآمدی نظام می کوبد، ولی نمی‌دانند که ایران اسلامی با ۴۰ سال تحریم تبدیل به یک کشور تاثیرگذار در منطقه و جهان بوده و کاری را امروز در منطقه بدون اطلاع جمهوری اسلامی ایران نمی توان انجام داد.

امام جمعه موقت آستارا دستاوردهای کشورمان پس از پیروزی شکوهمند اسلامی را بسیار فراوان دانست و عنوان کرد: سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر میزان جهانی آن بوده و ایران دومین کشور تولید کننده پهپاد و اژدر رادار گریز است، بدانید که ما با اتکا به جوانان و نیروی داخلی به این قدرت در جهان دست پیدا کردیم.

صالحی افزود: دشمنان در سال ۵۷ گاو شیرده شان را از دست دادند و دلیل عناد با جمهوری اسلامی ایران کوتاه شدن دست شان از منابع کشورمان است، بدانند که کور خوانده‌اند.

مدیر حوزه علمیه ولیعصر (عج) آستارا با اشاره به دستگیری مرضیه هاشمی یکی از مجریان مسلمان گفت: ما از مقامات کشور درخواست پیگیری برای آزادی هر چه سریع ترین بانوی مسلمان را داریم.

صالحی با اشاره به معترضین اقتصادی اروپا گفت: اگر برای کشور دیگر این اتفاق می افتاد به سرعت ندای حقوق بشر سر داده و سیاه نمایی می شد، ولی مشاهده می‌کنید که با مظلوم‌نمایی سعی در پنهان کردن ناتوانی های اقتصادی شان دارند.

حجت الاسلام صالحی یک کار متقابل در قضیه برجام را یک الزام واجب دانسته و گفت: ما تا کی منتظر این خواهیم بود که با حرف هایشان فریبمان دهند؟ باید با یک اقدام متقابل جلوی سوء استفاده آنها از کشورمان را بگیریم.

صالحی با انتقاد از کاهش بودجه مسائل دینی در لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: کاهش ۴۶ درصدی بودجه مسائل دینی نسبت به سال گذشته یک آمار تاسف بار بوده و این مبلغ یک دهم اختلاسی است که در یکی از تخلف های اقتصادی اتفاق افتاده است.

Share