لحظه‌های شاد و خوب سربازی گفته شود

سربازان خوشحال یک‌بار دیگر دور هم جمع شدند | سربازی دیگر سخت نیست

سجاد، کسی که کلیپ را منتشر کرده، تأیید می‌کند و می‌گوید: «من مطمئنم همه هم‌خدمتی‌ها از این خاطره‌ها دارند. مطمئنم همان کاری که ما کردیم تا چند دقیقه شاد باشیم همه سربازها به نوعی تجربه کرده‌اند».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاشیه‌های انتشار کلیپ سربازان خوشحال هنوز هم ادامه دارد، بعد از این‌که یکی از روزنامه‌ها به نقل از سربازان نوشت که با نیروهای کادری که در ویدیو مشاهده می‌شوند، برخورد شده است، باز هم سردار کمالی، رئیس سازمان نظام وظیفه وارد عمل شد و اعلام کرد که هیچ برخورد و توبیخی در کار نبوده است. او این‌بار هم در اینستاگرامش نوشت: «شایعاتی از سوی برخی افراد مبنی بر برخورد با مسئولان ذیربط در کلیپ پخش شده است که تکذیب می‌شود؛ ظاهرا عده‌ای علاقه‌مند هستند که هر طور شده حتی به صورت قطره‌چکانی کام ملت را تلخ کنند.» این‌طور که از حرف‌های سردار کمالی برمی‌آید این کلیپ تاثیرات بلندمدت هم داشته است، او نوشته: «ان‌شاءالله به‌زودی طرحی تحت عنوان نشاط سربازان در نیروهای مسلح تدوین و اجرایی شود.» جدا از موجی که این کلیپ راه انداخت و تأثیری که بر باز شدن فضا برای سربازان داشت، روی خود کسانی که این کلیپ را ساخته و منتشر کردند، هم موثر بود. آنها حالا بعد از مدت‌ها که از سربازی‌شان گذشته به مناسبت استقبالی که از این کلیپ شده است،‌ دور هم جمع شده‌اند تا یک‌بار دیگر اتفاقات سربازی را دوره کنند.
مهدی که یکی از آنها است، به «شهروند» می‌گوید:   «خیلی وقت بود که می‌خواستیم جمع شویم اما هر کدام‌مان بعد از سربازی یک جوری سرمان شلوغ شده بود و وقت نمی‌شد اما وقتی این کلیپ منتشر شد و حسابی صدا کرد، احساس کردیم باید هر طور شده دور هم جمع شویم و اتفاقات دوران سربازی و همین‌طور اتفاقاتی که این روزها بعد از انتشار کلیپ افتاده را با هم مرور کنیم.» همان‌طور که مهدی گفت آنها جمع شده‌اند تا یک‌بار دیگر اتفاقات دو ‌سال سربازی و نزدیک به یک هفته اخیر را مرور کنند و در این کار ذره‌ای کوتاهی نمی‌کنند. وسط حرف هم می‌پرند. خاطره‌ها را با هم قاطی می‌کنند. هر خاطره‌ای آنها را یاد خاطره‌ای دیگر می‌اندازد و بلافاصله شلیک خنده است که به آسمان می‌رود. هر خاطره با این جمله شروع می‌شود: «یادته؟» احتمالا این حال را تمام کسانی که هم‌خدمتی‌هایشان را بعد از مدت‌ها دیده‌اند، دارند. این را سجاد، کسی که کلیپ را منتشر کرده، تأیید می‌کند و می‌گوید: «من مطمئنم همه هم‌خدمتی‌ها از این خاطره‌ها دارند. مطمئنم همان کاری که ما کردیم تا چند دقیقه شاد باشیم همه سربازها به نوعی تجربه کرده‌اند؛ ‌حالا ما ساز حرفه‌ای دستمان بوده اما آنها با یک چیز دیگر این کار را کرده‌اند. اصلا مگر می‌شود این‌همه جوان را دور هم جمع کنیم و آنها بالاخره یک راهی برای خنده و شوخی پیدا نکنند؟» دوستش حرف او را ادامه می‌دهد: «دلیل استقبال از کلیپ ما این بود که این موضوع را علنی کرد. همه می‌گویند سربازی خیلی سخت است و فضا خیلی خشک است اما وقتی پای حرف پسرها بنشینی، می‌بینی که دوران سربازی اگر اتفاق خاصی برایشان نیفتاده باشد یا شرایط خاصی نداشته باشند، یکی از بهترین دوران‌های زندگیشان بوده است».
اتفاقاتی که بعد از انتشار کلیپ برایشان افتاده را هم با هم مرور می‌کنند. سجاد به بقیه می‌گوید: «همان شبی که ویدیو صدا کرد، زنگ زدند و گفتند سریع آن را پاک کن اما وقتی حمایت سردار کمالی را دیدم، این کار را نکردم و بعد از آن هم کسی پیگیری نکرد. واقعا من فکر می‌کنم بد نیست در کنار خبرهای خشک و تصاویری که از دوران سربازی به مردم نشان داده می‌شود، لحظه‌های شاد و خوبش هم گفته شود. به ‌هر حال جوان‌ها باید به این دوره بروند و بهتر است که بدانند در این دوره اتفاقات خوب هم می‌افتد».

Share