شهدا از آب مواج انقلاب اسلامی نوشیدند و به ملکوت اعلی پیوستند

سخنرانی آیت الله فلاحتی در یادواره شهدای روستای خواچکین بخش خمام

نماینده ولی فقیه در گیلان ایمان به هدف را از ویژگی امت های پیشتاز عنوان کرد و گفت: پیروزی در سایه ایمان به هدف محقق می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای بقعه “آقا بابا حسن(ع)” روستای تازه آباد خواچکین و نخستین شهید مدافع حرم بخش خمام شهرستان رشت با اشاره به پیشتازی ملت ایران اظهار کرد: ایران اسلامی تبدیل به الگو برای ملت های ستمدیده شده است.
وی به جانفشانی رزمندگان در راه خدا اشاره کرد و افزود: جوانان ما عاشقانه در برابر ظالمان جنگیدند و قدر این نعمت را باید بدانیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر هر ملتی می خواهد پیشتاز باشد و به عظمت برسد باید یکسری امور را رعایت کند، تصریح کرد: در طول تاریخ حادثه کربلا همچنان نورانی است و حتی دشمنان به این باور رسیدند که از کربلا الگو بگیرند.
آیت الله فلاحتی، ایمان به هدف را یکی از لوازم امت پیشتاز خواند و بیان کرد: اگر جامعه ای بخواهد پیشتاز و عزیز شود باید ایمان به هدف داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه پیروزی در سایه ایمان به هدف محقق می شود، خاطرنشان کرد: مردم ایران به دلیل اینکه به هدف ایمان داشته اند امروز در دنیا عزیز هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تسلیم بودن شهدا در برابر احکام الهی اشاره کرد و گفت: بندگان خاص خدا تمام سخنان حجت خدا را قبول دارند.
آیت تلله فلاحتی، استقامت در راه ایمان را دومین ویژگی امت های پیشتاز برشمرد و یادآور شد: اگر در رسیدن به مقصد پاک الهی استقامت نشان دهیم به طور قطع پیروزیم.
وی ادامه داد: جامعه ای که مردم آن به ایمان به هدف و استقامت در راه آن اعتقاد داشته باشند الگوی دیگر ملت ها می شوند.
امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دشمن در از بین بردن دو ویژگی ملت ایران، اظهار کرد: از سال ۱۳۵۷ آب جوشان، روشن و مواج انقلاب اسلامی در حرکت است و شهدا از این آب مواج نوشیدند و به ملکوت اعلی پیوستند.

Share