با حضور نماینده مردم رشت

ساخت سریال “نام نداره” با مضمون قصه‌های قدیمی گیلان کلید خورد

مراسم ساخت سریال “نام نداره” با مضمون قصه‌های قدیمی گیلان امروز در روستای آلمان پستک رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم آغاز ساخت سریال نام نداره با موضوع قصه‌های قدیمی و ادبیات کهن گیلان به کارگردانی علی باباخانی و نویسندگی بهزاد عشقی امروز در روستای آلمان پستک رشت برگزار شد.

تهیه کننده این سریال با بیان اینکه در زمان قدیم اگر شخصی نا آشنا وارد منطقه‌ای می‌شد او را نام نداره خطاب می‌کردند افزود : بازیگر نقش اول این سریال محمد هندی است.

آقای ورزل دوست با اشاره به اینکه تنوع رسانه‌ها جذب مخاطب را دشوار کرده است افزود : در سریال نام نداره سعی شده با انتخاب قصه‌های جذاب و بازیگران ماهر رضایت مخاطبان جلب شود.

وی گفت: این سریال در لوکیشن‌های چشم نواز و با گویش‌های متنوع گیلان ضبط خواهد شد.
تهیه کننده سریال نام نداره اعلام کرد: این سریال در ۷۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید خواهد شد و از اواخر بهمن ماه از شبکه استانی باران روی آنتن می‌رود.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از بکارگیری ظرفیت‌های استان در سریال نام نداره خبر داد و گفت: برجسته کردن محبت در خانواده و احترام به والدین از مهم‌ترین مفاهیمی است که در این سریال به دنبال آن هستیم.

آقای باقرزاده افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به اقتصاد درون زا در این سریال نیز به خرید کالای ایرانی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان برای ۴۰ سالگی انقلاب برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد گفت: علاوه بر تولید برنامه‌های مختلف، عوامل سریال در دست ساخت مانی و یادداشت‌های روزانه که سریالی با محوریت نوجوانان است نیز در شهرستان‌های استان حاضر شده و ۴۰ سالگی انقلاب را با حضور اهالی منطقه جشن خواهند گرفت.

آقای نظیری معاون سیمای صدا و سیمای مرکز گیلان هم گفت: علاوه بر سریال نام نداره و سریال درحال تولید و پخش جایزه ۳، دو سریال گنج راه شیری و مانی و یادداشت‌های روزانه نیز در دست ساخت است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز به تقویت فرهنگ اصیل بومی و محلی تاکید کرد و از عوامل سریال نام نداره به دلیل پاسداشتت فرهنگ اصیل گیلانی قدردانی کرد.

آقای جعفرزاده افزود: مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها نباید ما را از توجه ویژه به مقوله فرهنگ دور کند.

Share