در بازدید سرکنسول روسیه در رشت از تجهیزات هواشناسی گیلان مطرح شد:

ریزگردها در کشورهای حوزه دریای خزر در حال گسترش است | آب‌وهوا اقلیم و مرز نمی‌شناسد

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه ریزگردها در کشورهای حوزه دریای خزر بتدریج در حال گسترش است گفت: تبادل نظر و تجربیات در کنار تعامل کشورهای حوزه این دریا برای رفع چنین مشکلاتی لازم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کنسانتین آلکسینف سرکنسول روسیه در رشت قبل از بازدید از هواشناسی گیلان در نشستی با مدیران این اداره کل بحث و تبادل نظر کرد.

سرکنسول روسیه در رشت در این نشست یک ساعته هدف از بادید از هواشناسی گیلان را، گسترش روابط و تبادل علمی متقابل و همچنین استفاده از تجهیزات و داده های هواشناسی  عنوان کرد.

کنسانتین آلکسینف افزود: آب و هوا مرز نمی شناسد و باید تلاش کنیم تا برای نسل آینده محیط زیست را حفظ کنیم.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان نیز با اشاره به اینکه ریزگردها در کشورهای حوزه دریای خزر بتدریج در حال گسترش است گفت:  تبادل نظر و تجربیات در کنار تعامل کشورهای حوزه این دریا برای رفع  چنین مشکلاتی لازم است.

محمد دادرس هدف از نشست با سرکنسول روسیه در رشت را استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و تبادل اطلاعات با این کشور همسایه اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هواشناسی دریایی در گیلان قدمتی ۶۰ ساله دارد افزود:‌ تبادل اطلاعات دریایی و استفاده از  توانمندیهای مرکز تحقیقات دریای آستاراخان روسیه می توانند زمینه مناسبی برای پیشرفت مباحث علمی متقابل ۲ کشور باشد.

در ادامه این نشست سرکنسول روسیه، بر گسترش روابط و ایجاد زمینه های متقابل بین ۲ کشور و استفاده از امکانات و تجهیزات بین ۲ استان تاکید کرد.

کنسانتین آلکسینف افزود: آب وهوا اقلیم و مرز نمی شناسد و باید تلاش کنیم تا آنرا برای ساکنان زمین و نسل آینده حفظ  کنیم.

در پایان این نشستاز تجهیزات اداره کل هواشناسی نیز بازدید و کتاب “گیلان شناسی” به کنسانتین آلکسینف سرکنسول روسیه در رشت اهدا شد.

Share