با اعلام نتایج دور سوم رتبه بندی پایگاه‌های خبری

«دیارمیرزا» برترین رسانه شمال و دومین پایگاه خبری استانی کشور شد

با ارزیابی ۱۳ شاخص اعلامی توسط کارشناسان، دیارمیرزا در دور سوم رتبه بندی توانسته است، ۶۶.۴۴ امتیاز کسب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نتایج نهایی دور سوم رتبه بندی پایگاه‌های خبری پس از برگزاری جلسه بررسی مستندات مدیران مسئول و ارزیابی مجدد توسط کمیته رتبه‌بندی اعلام شد. پیش از این نتایج خوداظهاری‌ها در سه مرحله توسط اعضای کمیته رتبه بندی ارزیابی و راستی آزمایی شده بود.

براساس این گزارش پس از ارزیابی مستندات، پایگاه‌های خبری به سه دسته، عمومی، استانی و تخصصی دسته بندی شده‌اند که پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا توانست برای سومین سال متوالی به عنوان برترین رسانه شمال کشور و همچنین دومین پایگاه خبری استانی در سطح کل کشور معرفی شود.

با ارزیابی ۱۳ شاخص اعلامی توسط کارشناسان، دیارمیرزا در دور سوم رتبه بندی توانسته است، ۶۶.۴۴ امتیاز کسب کند که نسبت به دور پیشین رتبه بندی ۲ امتیاز بیشتر بوده است.

 باتوجه به اینکه پایگاه‌های خبری مرکز نسبت به استانی از بودجه، امکانات، منابع مالی و همچنین تحریریه بزرگتری برخوردار هستند، جهت بررسی عادلانه و منطبق با واقعیت، در دور سوم پایگاه‌های خبری استانی به طور جداگانه رتبه بندی شده اند اما بررسی امتیازات صورت گرفته حاکی از این است که دیارمیرزا با کسب ۶۴.۴۴ امتیاز توانسته است در مجموع بالاتر از رسانه‌هایی چون مشرق، افکارنیوز، اعتدال، رکنا، توریسم آنلاین و…قرار بگیرد.

سایت خبری تابناک(سایتهای استانی تابناک در این رتبه بندی نیستند)، شفقنا، اقتصادآنلاین، جماران و عصر ایران پنج پایگاه خبری هستند که در رسته عمومی بالاتر از سایر رسانه‌ها قرار گرفته‌اند و دیارمیرزا نیز در رسته استانی بعد از «خبرقم»، دومین پایگاه خبری برتر کشور است.

دیارمیرزا طی سه دور اخیر رتبه بندی درحالی توانسته است ضمن ارتقای کیفیت کاری خود در جایگاه برترین رسانه شمال و جزو برترین پایگاه های خبری کشور قرار گیرد که متاسفانه طی این سالها شاهد هیچگونه حمایتی از سوی متولیان فرهنگی استان نبوده است.

گفتنی است دیارمیرزا سال پیش نیز توانسته بود برای اولین بار در تاریخ مطبوعات گیلان، در جشنواره درست نویسی حائز مقام نخست در سراسر کشور شود.

 در پایان شایان ذکر است که «بیژن مقدم و مسعود فاتح» مدیران مسئول پایگاه‌های خبری الف و سیتنا به عنوان ۲ عضو نماینده مدیران مسئول پایگاه‌های خبری عمومی و تخصصی و «حبیب عباسی و محمد نوین» سردبیران پایگاه‌های خبری شفقنا و فرارو به عنوان ۲ عضو دیگر کمیته رتبه‌بندی که از سوی مدیران ۲۰ رسانه برتر دور دوم انتخاب شدند به همراه «حمیدرضا ضیایی‌پرور و حسین امامی» به عنوان اعضای هیات علمی کمیته رتبه بندی در این دوره حضور داشتند. در کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نیز نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

نتیجه رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری عمومی نتیجه رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری عمومی
نتیجه رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری تخصصی نتیجه رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری تخصصی
نتیجه رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری استانی نتیجه رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری استانی

Share