یوسف نیک انجام خبر داد:

دوباره فومن پایتخت طنز ایران می شود | گردهمایی برجسته ترین طنز پردازان کشور در گیلان

نخستین بار، گردهمایی برجسته ترین طنز پردازان کشور در استان گیلان، روز پنجشنبه سیزدهم دی ماه سال جاری در فومن برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین بار، گردهمایی برجسته ترین طنز پردازان کشور در استان گیلان، روز پنجشنبه سیزدهم دی ماه سال جاری در فومن برگزار خواهد شد.

یوسف نیک انجام با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت مقوله طنز در جامعه و نیاز جامعه امروز به نشاط و شادابی چنین مراسمی می تواند در توسعه فرهنگی-اجتماعی جامعه موثر باشد.

وی تصریح کرد: هنر اصیل می تواند یکی از عوامل برای کسب شادی و نشاط اجتماعی باشد و افزایش امید در جامعه، افزایش خلاقیت و نوآوری را به دنبال خواهد داشت و سبب کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت روانی جامعه خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فومن در ادامه افزود: با وجود نقش پررنگ فومن در طنز معاصر استان و حتی کشور در طی سالیان گذشته با بودن چهره هایی همانند کیومرث صابری فومنی «گل آقا» و شاعر بزرگ گیلان زمین میر احمد فخری نژاد «شیون فومنی» این شهرستان میزبان نخستین گردهمایی برجسته ترین طنزپردازان کشور در استان گیلان خواهد بود.

وی افزود: در آستانه چهلمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با پیگیری های گسترده و طی هماهنگی های به انجام رسیده موفق شد ١٢ نفر از برجسته ترین طنزپردازان کشور «گروه در حلقه رندان» را جهت حضور در این برنامه دعوت نماید. این گروه متشکل از شاعران و طنزپردازان نامیِ کشور از جمله: دکتر اکبر کتابدار، سعید طلایی، استاد ناصر فیض، مهدی فرج الهی، مهدی استاد احمد، روح ا.. احمدی، دکتر اسماعیل امینی، صابر قدیمی، علیرضا لبش، فرامرز ریحان صفت، مصطفی مشایخی و محمدرضا گلزار می باشد.

این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن و با همکاری حوزه هنری در روز پنجشنبه ١٣ دی ماه سال جاری ساعت ١۵ عصر در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برگزار خواهد شد.

Share