فرمانده انتظامی آستارا خبرداد:

دستگیری سارق منزل با ۵ فقره سرقت | کشف بیش از ۷۰۰ ثوب البسه قاچاق در آستارا

سرهنگ محمد نمازی، فرمانده انتظامی آستارا از دستگیری ۸ سارق منزل با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی آستارا از دستگیری۸ سارق منزل با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نمازی با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و محتویات داخل خودرو در آستارا، دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات و بررسی شیوه سرقت های انجام شده متهم ۳۹ ساله را شناسایی کردند، افزود: باهماهنگی مقام قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در بررسی فنی پلیس به ۳ فقره سرقت منزل و ۲ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد، گفت: سارق دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

همچنین در عملیات دیگری فرمانده انتظامی شهرستان از کشف ۷۳۸ ثوب البسه خارجی قاچاق به ارزش ۲۶۰ میلیون ریال در آستارا خبر داد.

سرهنگ نمازی با اعلام این خبر در صریح کرد: ماموران پلیس آگاهی آستارا در پی دریافت خبری مبنی بر دپو البسه قاچاق در دو واحد صنفی، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی مغازه های مورد نظر با انجام تحقیقات از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند، افزود: در بازرسی از این واحد های صنفی ۷۳۸ ثوب البسه قاچاق کشف شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی البسه های کشف شده را ۲۶۰ میلیون ریال عنوان کرد، گفت: در این راستا ۲ متهم ۲۹ و ۳۰ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی آستارا در پایان با اعلام اینکه سلامت چرخه اقتصاد در گرو مبارزه با پدیده شوم قاچاق است خاطر نشان کرد؛ باهمکاری و تعامل مثبت میان دستگاه های متولی و همچنین برنامه ریزی مناسب، می توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهی در زمینه مقابله با قاچاق کالا انجام داد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share