پس از استفاده از نرم افزار جعلی موبایل بانک

دستگیری زوج کلاهبردار در لنگرود

سرگرد ایرج پورمستمند، سرپرست پلیس فتا استان گیلان از دستگیری زوج کلاهبردار با استفاده از نرم افزار جعلی پرداخت در شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست پلیس فتا استان گیلان از دستگیری زوج کلاهبردار با استفاده از نرم افزار جعلی پرداخت در شهرستان لنگرود خبر داد.

سرگرد ایرج پورمستمند با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایتی خانمی مبنی بر کلاهبرداری یک زوج جوان با استفاده از نرم افزار جعلی پرداخت پول از وی بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا گیلان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکیه عنوان کرده پس از انتشار آگهی فروش یک دستگاه تلویزیون در سایت شیپور مرد جوانی به همراه همسرش برای خرید به صورت حضوری مراجعه و پس از تحویل گرفتن تلویزیون، از طریق تلفن بانک اقدام به واریز وجه می‌کند و صفحه موفقیت آمیز بودن تراکنش بانکی را نیز به من نشان دادند و زوج خریدار‌‌‌‌‌‌ گفتند پیامک واریز وجه با تاخیر ارسال می‌شود و سپس محل را ترک کردند ولی با گذشت چندین ساعت پولی به حساب من واریز نشد و خریدار نیز جوابگوی تلفن خود نبوده است.

سرگرد پورمستمند با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از دریافت اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز و با بررسی‌های فنی دقیق متهمان را شناسایی‌ کردند افزود: با هماهنگی مقام قضائی این زوج کلاهبردار را حین تردد در یکی از خیابان‌های شهرستان لنگرود دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۷ فقره کلاهبرداری مشابه اعتراف کردند بیان داشت: این زوج کلاهبردار با استفاده از نرم افزار جعلی موبایل بانک و نشان دادن تراکنش جعلی موفقیت آمیز بودن پرداخت وجه، اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان می‌کردند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست حتماً سیستم پیامک حساب بانکی خود را فعال کنند، هنگام دریافت پیامک واریز پول به ‌حسابشان سر شماره پیامک خود را مد نظر قرار دهند، تا زمانی که مطمئن نشد‌ه‌اید پول به حسابتان واریز شده معامله را به اتمام نرسانید، کلاهبرداران این چنینی در کارخود بسیار ماهر هستند و با چرب زبانی و جلب اعتماد به سادگی شما را فریب می‌دهند بنابراین صرفا به ظواهر و ادعاهای آنان اکتفا نکند.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباط مردمی، گزارش کنند.

Share