در جلسه شورای اداری بخش خمام مطرح شد:

خمام بر اساس ضوابط باید به شهرستان تبدیل شود | قول وزیر کشور برای سرعت بخشیدن به پرونده‌

نماینده مردم شهرستان رشت، گفت: خمام باید بر اساس قواعد و ضوابط حاکم بر وزارت کشور به شهرستان تبدیل شود، که این‌موضوع نه هنر ماست، و نه شخص دیگری، چرا که قوانین وزارت کشور به این‌موضوع دلالت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری بخش خمام که در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد به موضوع شهرستان شدن خمام اشاره نموده و عنوان کرد: خمام باید بر اساس قواعد و ضوابط حاکم بر وزارت کشور به شهرستان تبدیل شود، که این‌موضوع نه هنر ماست، و نه شخص دیگری، چرا که قوانین وزارت کشور به این‌موضوع دلالت دارد.

غلامعلی جعفرزاده با تاکید بر اینکه دو بخش استان گیلان باید به شهرستان تبدیل شوند، افزود: دولت به هر دلیلی در شهرستان نمودن بخش خمام تعلل و کوتاهی نموده و ما به عنوان نماینده‌ی مردم این‌شهرستان پیگیر امر بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه خمام با توجه به مرزی بودن، برخورداری از نوار ساحلی و دارا بودن دیگر معیارهای مصوب در وزارت کشور به شهرستان تبدیل خواهد شد، یادآور شد: بدون شک با شهرستان‎شدن همه‌ی مشکلات این‌منطقه حل نمی‌شود، اما بسیاری از شاخصه‌ها تغییر نموده و ان‌شاالله اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

این‌ نماینده همچنین بر لزوم پیگیری‌ها در خصوص حریم کمربندی خمام، اصلاح طرح هندسی میدان ولیعصر، ایجاد پل بر روی رودخانه خیابان فرهنگ، مشکلات فاضلاب و آب شرب شهری، تکمیل مخزن هوایی ذخیره آب و وضعیت زیرساخت شبکه برق تاکید کرده و ادامه داد: طرح محور خمام، خشکبیجار و لشت‌نشاء در لایحه بودجه‌ی سال ۹۸ ردیف‌دار و کددار گردیده و ان‌شاالله این‌موضوع مصوب خواهد شد.

یکی‌دیگر از نمایندگان حاضر در جلسه‌ی شورای اداری، خمام را دارای ویژگی‌های برجسته دانسته و گفت: مردم و مسوولین بخش خمام مکرراً پیگیر ارتقاء تقسیمات این‌منطقه هستند.

جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه طرح شهرستان شدن خمام در دولت قبل به هیات دولت ارسال شد اما در روزهای آخر این‌امر محقق نشد، تصریح کرد: با توجه به طرح سوال اخیر از وزیر کشور در خصوص برخی نگرانی‌ها و مشکلات مردم شهرستان رشت که به موضوع بلاتکلیفی مردم خمام برای شهرستان شدن هم اشاره داشت، وزیر کشور در پاسخ به مستعد بودن بخش خمام برای شهرستان شدن اذعان داشته و اخیراً مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور را برای بررسی، بازدید و ارزیابی موضوع ارتقاء تقسیمات به خمام فرستاده بود.

به گفته‌ی وی، وزیر کشور قول سرعت بخشیدن به پیگیری پرونده‌ی شهرستان شدن خمام را داده است.

فرماندار شهرستان رشت نیز در جلسه‌ شورای اداری، گفت : شهرستان رشت و بخش‌های تابعه آن در مقایسه با سایر شهرستان‌های دیگر گیلان از برخی خدمات عمومی و شاخص‌های توسعه‌ای بی‌بهره هستند.

میرشمس مومنی‌زاده پیگیری مشکلات مردم و حمایت‌های نمایندگان مجلس و نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان را شایسته تقدیر دانسته و عنوان کرد: شنیدن دغدغه‌های مردم توسط این مسوولان و حضورشان در جمع مردم می‌تواند در ارتقاء امید،‌ اعتماد عمومی و افزایش نشاط اجتماعی مؤثر واقع شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت بخش خمام را سرشار از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ برشمرده و تصریح کرد: اگر با تقویت همگرایی‌ها و همکاری بین تمام مسوولان بتوانیم از این موقعیت‌ها استفاده کنیم، در آینده نزدیک توسعه و تحولات بسیار قابل توجه‌ای در بخش خمام ایجاد می‌شود.

مومنی‌زاده استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش خمام را از وظایف مسوولان اجرایی شهرستان رشت اعلام کرد و بیان داشت: مدیران اجرایی و تابعه شهرستان رشت و بخش خمام با کار شبانه‌روزی و با اعمال مدیریت جهادی می‌توانند در جهت تحقق این هدف مهم گام بردارند.

خدمت به مردم در راستای خدمت به ارزش های انقلاب است

آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری بخش خمام با خسته نباشید به تلاش مسوولان اظهار کرد: هنگام انتخابات هر کسی براساس دیدگاه سیاسی، اجتماعی و فکری خود عمل می کند و این امر مانعی ندارد.
وی، حضور مسوولان هنگام کار در کنار همدیگر را بسیار عالی عنوان کرد و افزود: همدلی و همصدایی مسوولان در رصد مشکلات قابل ستایش است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه تلاش و وحدت مسوولان در کنار همدیگر سدی در برابر دشمن است، تصریح کرد: مسوولان رشت در ارتقای منطقه با همدیگر هماهنگ هستند.
آیت الله فلاحتی، خدمت به مردم که در جامعه زندگی می کنند، را خدمت به ارزش های الهی توصیف کرد و گفت: مسوول در نظام حکومت دینی نباید اندیشه سیاسی خود را در خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم لحاظ کند و همه را یکسان ببیند.
وی با اشاره به اینکه برخورد با روی گشاده در اداره ها از مطالبات مردم است، بیان کرد: مطالبه گری و خواسته مردم از متولیان نشان دهنده علاقمندی جامعه نسبت به مسوولان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر داشتن سعه صدر مسوولان تاکید کرد و گفت: خدمت در نظام اسلامی جنون و حوصله می خواهد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در مدیریت شهری افق ها باید دیده شود، اضافه کرد: اندیشه برای توسعه باید جدید و دورنگر باشد.
وی به مطالبه مردم خمام مبنی بر شهرستان شدن این بخش اشاره کرد و یادآور شد: اگر خمام تبدیل به شهرستان شود، بخشی از مطالبات مردم منطقه پاسخ داده می شود.
امام جمعه رشت، خواستار تشکیل اتاق اندیشه ورز به منظور ارتقای تولید در بخش های شهرستان رشت شد و اظهار کرد: فارغ التحصیلان ما باید مولد و کارآفرین باشند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه احداث پتروشیمی ظرفیت های مناسبی در راستای اشتغالزایی در گیلان ایجاد می کند، تصریح کرد: مسوولان استان باید مدبرانه و معقولانه مطالبه گر نیازهای مردم استان باشند.

Share