وزیر راه و شهرسازی در سفر به گیلان؛

خط آهن قزوین-رشت-آستارا از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است

وزیر راه و شهرسازی به اهمیت بالای خط آهن قزوین-رشت-آستارا از لحاظ استراتژیک برای کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: امیدواریم پس از سپری شدن مراحل آخر پروژه قزوین-رشت که شامل تحکیم، تنظیم و تثبیت ریل است شاهد افتتاح این مسیر در دهه اول اسفند ماه باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه خط آهن قزوین-رشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه در مراحل نهایی قرارگرفته است افزود: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد اتمام این پروژه باشیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در اقتصاد کشور و استان گیلان اظهار داشت: این پروژه ریلی علاوه بر اینکه در حمل و نقل مردم و مسافران ایجاد رفاه می کند برای اتصال به مناطق فراتر از  قفقاز و ترانزیت کالا برای ما از اولویت بالایی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه پروژه خط ریلی قزوین-رشت و  اتصال به آستارا را نیز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در دومین روز از سفر به گیلان ضمن بازدید از مسیر راه آهن رشت به آستارا برای فراهم کردن تمهیدات و مقدمات لازم تصمیم گیری می کنیم.

وی تردد از خط ریلی منتهی به آستارا را یکی از بهترین مسیرها برای ترانزیت کالا عنوان کرد و افزود: با اتصال خط ریلی به آستارا حمل کالا از جنوب شرقی آسیا و حوزه اقیانوس هند به شمال قفقاز و بخشی از اروپای شرقی تقریباً به یک سوم زمان مسیر کشتیرانی کاهش می دهد و به همین نسبت برکاهش قیمت تمام شده نیز تأثیر دارد.

 اسلامی گفت: باتوجه به افتتاح خط آهن آستارا-آستارا خلأ موجود میان رشت به آستارا از طریق بخش جاده ای تکمیل می شود تا با احداث مسیر ریلی کل مسیر با قطار سپری شود.

وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر قزوین-رشت به آستارا جزء اولویت های ما است اظهار داشت: امیدواریم پس از برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار شروع عملیات اجرایی را با تعیین زمانبندی در سال آینده در دستور کار قرار دهیم.

اسلامی بررسی وضعیت استان گیلان در حوزه راه و شهرسازی را از اهداف دیگر سفر خود عنوان کرد و گفت: در این سفر مسائلی که مورد نظر استاندار گیلان در جهت توسعه و پیشرفت است را بررسی و در آن خصوص تصمیم گیری می کنیم.

Share