عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد:

حکمی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر نشده است | برخی افراد غیرمسئول در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند

رمضانعلی سبحانی فر عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تنها کانال‌های فیلترینگ هستند، گفت: تاکنون حکمی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه  درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر فیلتر اینستاگرام، بیان کرد: بحثی درباره فیلتر اینستاگرام مطرح نیست. اگرچه برخی افراد غیرمسئول در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند اما این صحبت‌ها دلیلی برای فیلتر این شبکه اجتماعی نیست.

نماینده سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: فیلتر اینستاگرام از دو کانال انجام می‌گیرد؛ شورای عالی فضای مجازی یا کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه. در این دو نهاد نیز تصمیمی برای فیلتر اینستاگرام گرفته نشده است.

وی در پاسخ به اینکه تلگرام با حکم قضایی فیلتر شد آیا ممکن است این اتفاق برای اینستاگرام نیز تکرار شود، بیان کرد: در حال حاضر چنین حکم قضایی مطرح نیست و حکمی برای فیلترینگ اینستاگرام صادر نشده است.

در روزهای گذشته سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، از صدور حکم قضایی برای فیلترینگ شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

Share