معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان؛

حفظ کاربری اراضی و نظارت بر فعالیت‌های انسانی اولویت ستاد سواحل است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان حفظ کاربری اراضی و نظارت بر فعالیت‌های انسانی را مهمترین اولویت اعضاء ستاد سواحل دانست و گفت: این اقدام نتایج مثبتی را برای مردم جامعه و بهره‌مندی آنان از مواهب طبیعی به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اوسط اکبری مقدم در نهمین جلسه کمیته ساماند هی و مدیریت سواحل استان گیلان بر ضرورت کاربردی بودن تهیه طرح‌ها و جلسات برای آیندگان تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم پاسخگوی خوبی نسبت به نسل آینده درخصوص حفاظت از منابع ملی بویژه اراضی ساحلی باشیم.

وی با قدردانی از برخی دستگاه‌ها که جلوگیری از تجاوز افراد به حریم ساحلی را خط مشی خود قرار داده‌اند اظهار داشت: فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی و نیز دستگاه‌های اجرایی متولی باید با نظارت دقیق و اولویت نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به عضویت ۲۳ دستگاه در ستاد سواحل اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ توجیهی برای عدم حضور مدیر ارشد این دستگاه‌ها و فرمانداران ساحلی در چنین ستادی که درخصوص موضوع مهم مدیریت سواحل تصمیم‌گیری می‌شود، وجود ندارد.

وی مهم‌ترین وظیفه اعضاء ستاد مدیریت سواحل را حفظ کاربری اراضی تعریف‌شده در سواحل همراه با هماهنگی کامل میان دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: نظارت بر فعالیت‌های انسانی دیگر وظیفه مهم این ستاد است که منجر به کاهش مشکلات زیست محیطی و استفاده همه مردم از مواهب طبیعی می‌شود.

اکبری مقدم خاطر نشان کرد: کنترل دقیق فعالیت‌های انسانی و حفاظت از حریم سواحل باعث تحقق خواسته مردم در آزادسازی اراضی ساحلی برای بهره‌مندی آن‌ها می‌شود که نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه طرح هرگونه پرونده‌های قضایی ناشی از تجاوز به حریم سواحل ناشی از عملکرد ضعیف دست‌اندرکاران است افزود: باید با اقدامات پیشگیرانه از طرح چنین پرونده‌هایی که تخریب اموال کشور و بیت‌المال را به دنبال دارد، جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین به اقدامات در حال انجام درخصوص لایروبی تالاب توسط محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: هرگونه موازی‌کاری در این خصوص قابل توجیه نیست و باید تلاش کنیم تا منابع به صورت یکپارچه هزینه شود و یک دستگاه در این موضوع پاسخگو باشد.

Share