رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت:

جذب گردشگر با ایجاد پارک‌های موضوعی در رشت | انتقاد از وضعیت میادین شهری

شیرزاد به طراحی‌های نوین در فضاهای شهری اشاره کرد و گفت: ایجاد پارک‌های موضوعی نیز در راستای این مهم بوده و یقیناً با پرداختن به این موضوع در کنار تنوع بخشیدن به فضای شهری، زمینه‌های جذب گردشگر نیز فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به ایجاد پارک‌های موضوعی با هدف جذب گردشگر در رشت تاکید کرد.

فاطمه شیرزاد با انتقاد از وضعیت نامناسب کاشت گل و گیاه در برخی از میادین شهری در رشت اظهار کرد: بسیاری از میادین شهری به لحاظ فضای سبز شرایط خوبی ندارند و با توجه به نزدیک شدن به ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب انتظار داریم با کاشت گل و گیاه نسبت به ایجاد شور و نشاط بیشتر در شهر توجه شود.

وی به طراحی‌های نوین در فضاهای شهری اشاره کرد و گفت: ایجاد پارک‌های موضوعی نیز در راستای این مهم بوده و یقیناً با پرداختن به این موضوع در کنار تنوع بخشیدن به فضای شهری، زمینه‌های جذب گردشگر نیز فراهم می‌شود.

شیرزاد با اشاره به انجام طراحی‌های خاص فضای شهری در برخی از استان‌های همجوار بیان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به پارک‌ها و فضای سبز باید از روزمرگی خارج شده و اعتبار مناسب به منظور ایجاد پارک‌های موضوعی در شهر در بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اختصاص داده شود.

وی با تاکید به پرداخت حق اضافه کاری، جمعه کاری مربوط به کارگران فضای سبز شهرداری رشت تصریح کرد: متاسفانه گزارشاتی مبنی بر عدم پرداخت مشخص اضافه کاری، جمعه کاری به کارگران فضای سبز به این کمیسیون ارسال شده و انتظار داریم حقوق کارگران به درستی محاسبه و پرداخت شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه مجموع بدهی شهرداری رشت به پیمانکاران حوزه فضای سبز سه میلیارد و پانصد میلیون تومان است افزود: بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران فضای سبز شهرداری رشت در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و انتظار داریم در برخی از مناسبت‌ها از جمله عیدنوروز، شب یلدا و روز مرد کارت‌های هدیه به کارگران زحمتکش فضای سبز اهدا شده و این مهم در پیمان نامه شرکت‌های پیمانکاری با شهرداری رشت حتماً مورد توجه باشد.

Share