در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان فومن مطرح شد:

تمامی دستگاه‌های اجرایی در برطرف کردن نیاز جوانان نقش دارند

حمید رضایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با بیان اینکه تمامی دستگاههای اجرایی در برطرف کردن نیاز جوانان نقش دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان و با حضور هاشم اسماعیلی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و همچنین اعضای کارگروه برگزار شد.

حمید رضایی در این نشست با بیان اینکه امام راحل همواره بر مشارکت مردم تاکید داشت، گفت در هرکجا که از مشارکت مردم استفاده برده ایم، موفق شدیم، و یادآور شد: مشارکت آحاد ملت بخصوص جوانان در مقاطع مختلف همانند پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدس به خوبی نمایانگر این امر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با تاکید بر اینکه یکی از اصول مترقی قانون اساسی واسپاری امور به خود مردم است، گفت: در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب همواره نقش و مشارکت مردم پر رنگ تر شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان همواره در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده است، اظهار کرد: جناب آقای دکتر سالاری که یکی از جوانترین استاندار ان کشور است همواره بر بهره گیری از ظرفیت جوانان و بانوان تاکید نموده و معتقدند که باید سهم جوانان در همه ارکان و عرصه های تصمیم گیری جامعه لحاظ شود و در همین راستا شاهد استفاده از جوانان در مناصب مختلف مدیریتی بوده ایم.

وی افزود: گرچه بخشی از اهداف و وظایف ستاد ساماندهی جوانان توجه به نیاز جوانان و برنامه ریزی برای رفع آنهاست اما نباید اهداف این ستاد را به این مسئله تنزل داد بلکه هدف مهتر این ستاد بهره گیری از ظرفیت این قشر بانشاط و پر انگیزه برای مشارکت در امور مختلف است و استفاده از ظرفیت سمنها برای مشارکت جوانان و سپردن امورات مختلف به آنها بسیار حائز اهمیت و راهگشاست.

وی با اشاره به حضور سالانه بیش از چهل میلیون گردشگر در استان گیلان و رتبه بالای شهرستان فومن در این زمینه گفت: پیوند بین گردشگری و سایر بخشها از جمله کشاورزی، و برنامه ریزی در این زمینه می تواند به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان فومن با اشاره به ظرفیت بالای فضای مجازی گفت: اگرچه مطبوعات و رسانه های آزاد به عنوان یکی از ارکان و الزامات دموکراسی باید در جامعه برای تبادل اخبار و اطلاعات وجود داشته باشد، در کنار این کارکرد می توان از این فضا برای بازاریابی و معرفی ظرفیت ها، محصولات و فراورده های منطقه، استفاده کرد.

رضایی با بیان اینکه تمامی دستگاههای اجرایی در برطرف کردن نیاز جوانان نقش دارند، گفت: اعضای این ستاد پیشنهاد و راهکارهای خود در جلسات بعدی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اشتغال دولتی محدود است، اظهار کرد:باید از ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه موجود برای فراهم کردن زمینه فعالیت های اقتصادی و اشتغال جوانان بهره گرفت.

رضایی در پایان بر ضرورت برگزاری ماهیانه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد‌.

در این نشست اسماعیلی با بیان اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان در تمام سطوح عالی ترین مرجع تصمیم گیری است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که خروجی فعالیتهای تمام دستگاهها یک خروجی واحد باشد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون سن جوانی ۱۵ تا ۲۹ سال در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از سال ۹۸ باتوجه به تغییر بافت جمعیتی سنین ۱۸ تا ۳۵ سال جوان محسوب می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه مسوولیت برگزاری کلاسهای مشاوره و کارگاههای آموزشی پیش از ازدواج برعهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته شده است، اظهار کرد: با همراهی سازمان بهزیستی این دوره‌ها برگزار میشود.

وی با اشاره به حضور چهل مربی در دوره تربیت مربی آموزش پیش از ازدواج اظهار کرد: هم اکنون شش مرکز تخصصی ازدواج در استان گیلان مشغول کار هستند که البته همه آنها در شهر رشت مستقر هستند.

اسماعیلی از برگزاری رایگان کلاسهای مشاوره پیش از ازدواج خبرداد و گفت: در صورت اینکه یک فرد به کلاسهای بیشتری نیاز داشته باشد می تواند در کلاسهای دیگری نیز شرکت کند که حق الجلسه آن نود هزار تومان است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه واسپاری امور به مردم و استفاده از ظرفیت سمنها در بسیاری از امور مغفول مانده است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که از فکر خلاقانه و نبوغ جوانان استفاده کنیم زیرا هرچه کارهای بیشتری به جوانان سپرده شود علاوه بر اینکه مسئولیت پذیری آنها افزایش می یابد، تجربه مدیریتی نیز پیدا خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه فرهنگ مشارکت پذیری سبب کاهش مشکلات می‌شود، اظهار کرد: دبیرخانه کارآفرینان جوان کشور در گیلان تشکیل شده و دوره دوم در هشتم بهمن ماه سال جاری در چمخاله لنگرود برگزار می‌شود.

اسماعیلی از انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید جهت پرداخت تسهیلات کارآفرینی خبرداد و افزود: یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان در این حوزه اعتبارات داریم.

وی به آغاز هفته جوان در اردیبهشت ماه سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: ادارات و دستگاههای مختلف جوانان برتر حوزه خود را شناسایی و معرفی کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با تاکید بر نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: هم اکنون هزینه ورزش در سبد خانوار چندان بالا نیست و ورزش ابزار خوبی برای کاهش مشکلات است.

Share