بهارمست در صحن شورای شهر رشت:

بودجه شهرداری رشت واقعی تصویب شود | ادامه این سیر نگران کننده است

بهارمست با حضور در صحن شورای شهر رشت با اشاره به تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اظهار کرد: بودجه را مبتنی بر واقعیت تدوین می‎کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی بهارمست با حضور در صحن شورای شهر رشت با اشاره به تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت اظهار کرد: بودجه را مبتنی بر واقعیت تدوین می‎کنیم.

سرپرست شهرداری رشت به بودجه ادوار گذشته شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ از ششصد میلیارد تومان بودجه بالغ بر سیصد میلیارد تومان محقق شده که نتیجه آن بدهی بالغ بر هشتصد میلیارد تومانی شهرداری رشت است.

وی افزود: در سال ۹۵ بودجه هشتصد میلیاردی ارائه شد و در شرایطی که کمتر از چهارصد میلیارد تومان محقق شده بود باز هم در بودجه سال آینده شاهد افزایش بودیم و این اشتباه باعث بروز مشکلاتی شد که امروز شهرداری با آن دست به گریبان است.

بهارمست تصریح کرد: تقاضا داریم در زمان تصویب بودجه به واقعی بودن آن توجه شود. همدان، کرمان و اراک به عنوان شهرداریهای همطراز شهرداری رشت بودجه خود را مثل سالهای گذشته می‌بندند اما بودجه رشت بالغ بر نهصد میلیارد تومان نوشته شده و ادامه این سیر نگران کننده است.

وی به کدهای درامدی بودجه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در شهرداری منطقه یک رشت، چهل میلیارد تومان مطالبه داریم. همچنین بحث پرداخت حقوق و مزایای پرسنل بخش عمده ای از بودجه است و به شدت در تامین حقوق همکاران دچار مشکل هستیم.

سرپرست شهرداری رشت در پایان گفت: ارزش افزوده ماهیانه شهرداری در ماه گذشته یک میلیارد و ششصد میلیون بوده که نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

Share