محمدرضا محبوب

به کجا چنین شتابان! به ایستگاه آخر نزدیک می‌شویم

در شهر رشت نیز چند سالی است شاهد آنیم که در برخی مراکز پیش دبستانی در ایام سال نو میلادی جشن کریسمس با سبک و سیاق ویژه غربی و استفاده از نمادهای خاص آن برگزار می‌شود!

محمدرضا محبوب، فعال فرهنگی

ابتدا میلاد حضرت عیسی بن مریم(ع) و آغاز سال نو میلادی را به هم وطنان مسیحی خود در اقصی نقاط میهن اسلامی شادباش می‌گویم. اما سخنی با مسئولان محترم؛ می دانیم که تعلیم و تربیت فرزندان ایرانی بر پایه مولفه‌های دینی و ملی از ارکان مهم فرهنگ ما و از اهداف اصلی نظام اسلامی است.

نظامی که با مجاهدت‌های بی شمار مردم بزرگ ایران برپاشده و با گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی همچنان خون گرم فرزندان ملت به خاکها می ریزد تا اسلام. ایران و ملت شریف ما آسوده و ایمن باشد.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که گوهره تربیت از کودکی در افراد شکل می گیرد. از همین روست که در کشورهای پیشرو جهان برنامه های کلان و گسترده ای برای آموزش و پروش کودکان بر اساس اهداف ملی و فرهنگی اجرا می شود.

اما سوگمندانه در کشور ما در سایه‌ی بی توجهی مسئولان امر هر روز شاهد اتفاقات نگران کننده ای در این عرصه هستیم.

پیش تر برخی کنشگران فرهنگی به برگزاری کلاس های رقص در پیش دبستانی های تهران و چند شهر دیگر اعتراض کرده بودند.

حال در شهر رشت نیز چند سالی است شاهد آنیم که در برخی مراکز پیش دبستانی در ایام سال نو میلادی جشن کریسمس با سبک و سیاق ویژه غربی و استفاده از نمادهای خاص آن برگزار می شود!

به راستی برگزاری چنین جشن هایی در مهدهای کودک برای فرشته های معصوم و خانواده های مسلمان- ایرانی چه هدفی را دنبال می کند؟ و مطابق با کدام الگوی ایرانی-اسلامی است.

جشن ها و اعیاد ملی و دینی ما همانند غدیر، نوروز، میلاد معصومان(ع) و سالروزهای ملی چه کمی از آیین هایی مانند کریسمس،ولنتاین و… دارند؟

آیا بهتر نیست با برنامه ریزی و برگزاری جشن هایی مرتبط و منطبق با مناسبتهای ایرانی و اسلامی ضمن ایجاد فضای شاد و با نشاط از همین کودکی بذر فرهنگ غنی ایران عزیز، وطن دوستی و اصالت را در کودکان کاشت و آنان را نسبت فرهنگ خود حساس کرد؟امیدوارم ساز و کاری فوری نسبت به این رویه ی خطرناک طراحی شود.

در همین راستا وظیفه مسئولان امر در ادارات محترم آموزش و پرورش و بهزیستی، بر ناظران آگاه و دغدغه‌مند پوشیده نیست.

به امید ظهور بزرگ منجی عالم بشریت…

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share