با حضور مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گیلان

بخشدار مرکزی فومن معرفی شد|مدیرانی از جنس مردم و برای مردم روی کار آمده‌اند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با بیان اینکه مدیرانی از جنس مردم و برای مردم روی کار آمده اند، تصریح کرد: در فضای فعلی مدیران ما با کمترین امکانات و منابع مالی به صورت جهادی در حال فعالیت هستند و بیشترین بهره وری را داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری شهرستان فومن به ریاست محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان  و با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شریف فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، سید جلال سیدمحمدی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گیلان و سایر مسئولین شهرستانی، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد و طی آن، عبدالحسین ترابی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان فومن معرفی گردید.

پیام همدلی و اتحاد مردم را باید همه مسئولان درک کنند

قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی تمامی تلاش خود را کرده‌اند تا این انقلاب به چهلمین سال خود نرسد.

فرماندار فومن تاکید کرد: ادارات در آستانه دهه فجر خدماتی که نظام اسلامی در سطح شهرستان انجام داده را به صورت کامل برای بهره برداری عمومی آماده کنند و در کنار افتتاح این پروژه ها در برنامه های آئینی و مراسم هایی که در سطح روستاها برگزار می شود حتما حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم ایران با تقدیم هزاران شهید و نشان  دادن رشادت‌ها در همه حال پشت انقلاب و نظام اسلامی بوده‌ و هستند، افزود: علی رغم این همه سختی و گرفتاری های معیشتی، جا دارد که از همدلی و همراهی مردم با انقلاب تشکر کنیم.

فرماندار شهرستان فومن تصریح کرد: پیام همدلی و اتحاد مردم را باید همه مسئولان درک کنند تا همواره کنار هم باشیم. هجمه‌های فراوانی علیه نظام اسلامی وجود دارد، اما با بیان و رفتار خودمان نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

قاسم نژاد با بیان اینکه بحران ها مقطعی اما شدید است، اظهار کرد: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حضور و اتحاد همیشگی مردم این بحرانها خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به معرفی بخشدار مرکزی شهرستان فومن، ادامه داد: نهاد حاکمیتی وظایفی دارد و جایگاه نماینده دولت به گونه‌ای است که به عنوان هماهنگ‌ کننده بین ادارات، سازمان‌ها و نهادها تعریف شده است و بخشدار مرکزی نیز باید این هماهنگی را در سطح بخش به عنوان نماینده عالی دولت انجام داده تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن یادآور شد: همه ادارات و دستگاهها خودشان را موظف به همکاری با بخشداری بدانند و کسی که به عنوان بخشدار معرفی می شود در حوزه حاکمیتی خود حق دخالت دارد و ادارات باید در تعامل سازنده با نماینده دولت باشند.

قاسم نژاد با اشاره به سایر وظایف بخشدار اظهار کرد: هماهنگی با مسئولان عالی شهرستان چه آنهایی که منتخب مردم هستند و چه نماینده حاکمیت، از دیگر وظیفه بخشدار است.

وی بر ضرورت تعامل بخشدار با سایر مسئولان از تمام قوا تاکید کرد و گفت: توصیه من به بخشدار جدید مرکزی فومن این است که تعامل صد درصدی طبق قانون باید وجود داشته باشد و یک بخشدار باید از نظر دانش  فنی در حوزه های سیاسی، عمرانی، کشاورزی، اجتماعی و  مذهبی برخوردار باشد و تقویت امید در بین مردم را در دستور کار خود قرار بدهد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به چالشهای پیش رو اظهار کرد: یک مسئول باید با تمام محدودیت ها از ظرفیت بالقوه موجود برای اجرای وظایف خود بهره بگیرد.

قاسم نژاد برضرورت رعایت سلسله مراتب اداری و حفظ شان جایگاه حاکمیتی دولت تاکید کرد و افزود: از ادارات میخواهم که همکاری لازم را با بخشداران شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به انتخاب عبدالحسین ترابی اظهار کرد: تلاش شد که یک فرد بومی از شهرستان فومن انتخاب شود و با بررسی سوابق بیش از ۱۵ نفر به این نتیجه رسیدم که ایشان از تجربه و سوابق کاری کافی برای تصدی این سمت برخوردار است.

روسای ادارات پاسخ‌های قانع کننده‌ای به ارباب رجوع بدهند

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های بخش‌های این شهرستان خواستار شناسایی این ظرفیت‌ها توسط بخشداران شد و گفت: علی رغم تمام نیازهایی که داریم، مهمترین نیاز ما نیاز معنوی است و اگر توشه ما قوی نباشد در سختی ها و مشکلات درمانده می شویم. حفظ دین و ارزشها امروز مهم است و اعتقادات را نباید فدای مسائل سیاسی کرد.

وی با تأکید براینکه شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه یکی از مهم‌ترین مسئولیت بخشداران است، افزود: در شهرستان فومن علاوه بر مناطق بکر، نیروی انسانی ارزشمندی داریم و کسب اطلاعات صحیح و شناسایی ظرفیت‌ها می تواند منجر به توسعه شود.

نماینده مردم فومن و شفت بر ضرورت اولویت بندی و برنامه‌ریزی مناسب برای جذب اعتبارات جهت رشد و توسعه بخش‌ تاکید کرد و افزود: مسئولان در تامین، جذب و هزینه کرد اعتبارات تخصیصی باید بسیار کوشا باشند.

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به فرآیند طولانی شدن انتخاب معاونین و بخشداران شهرستان فومن، گفت: عده‌ای نگران جاهای خالی در فرمانداری فومن بودند که خوشبختانه با این انتخاب نگرانی‌ها رفع شد.

وی با تاکید بر اینکه روسای ادارات پاسخ‌های قانع کننده‌ای به ارباب رجوع بدهند، بیان‌کرد: از هر حزب و جناحی که هستید نباید حل مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها را به دیدگاه سیاسی و جناحی ربط بدهید.

افتخاری با قدردانی از دست اندرکاران مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی در شهرستان فومن گفت: حضرت آقا در پیام خودشان فرمودند که عده ای از خناسان می خواستند بین ایشان و مرحوم هاشمی فاصله ایجاد کنند و امروز نیز ممکن است در گوشه و کناربرخی از یک کاه، کوهی درست کنند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان فومن، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف شهرستان فومن در راستای خدمات‌رسانی به مردم تلاش می کنند.

افتخاری درپایان گفت: بخشدار و دهیاران برای خدمت رسانی بهتر به مردم همکاری داشته باشند.

مدیرانی از جنس مردم و برای مردم روی کار آمده اند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در این جلسه با تأکید بر لزوم تقویت تعامل و هم افزایی بین قوای کشور اظهارکرد: تقویت ارتباط، اتحاد و هم‌افزایی در بین مسئولان نظام سبب ایجاد یاس و ناامیدی در دشمن می شود.

سید جلال سیدمحمدی با بیان اینکه از مجموعه تلاش های فرماندار مدبر شهرستان فومن و همچنین حجت الاسلام افتخاری قدردانی می کنم، افزود: آقای فرماندار چندماه به تنهایی مدیریت شهرستان را برعهده داشتند و امروز تیم کاری ایشان تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید برای بالندگی انقلاب و نظام تلاش کرده و در راستای اعتلای نظام اسلامی گام بردارند، افزود: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف و ناامیدی بین دولت و ملت هستند و در چهل سالگی انقلاب باید روزهای خوشی را برای مردم رقم بزنیم و این نیازمند هم افزایی تمام قوا است.

سیدمحمدی یکی دیگر از ویژگی‌های دولتمردان را مدیریت همراه با تدبیر دانست و ادامه داد: تقویت امیدواری، پویایی و نظم یکی از مهمترین وظایف مدیران است و این نیازمند این است که مدیران با مردم زندگی کنند و با مردم شفاف باشند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با بیان اینکه مدیرانی از جنس مردم و برای مردم روی کار آمده اند، تصریح کرد: در فضای فعلی مدیران ما با کمترین امکانات و منابع مالی به صورت جهادی در حال فعالیت هستند و بیشترین بهره وری را داشته اند.

سیدمحمدی با اشاره به درآمدهای دولت های پیشین اظهار کرد: چه بهتر که امکانات و ظرفیتهای ارائه شده با بیان خوبی به مردم گفته شود تا مردم درک متقابلی پیدا کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان، روابط عمومی بالا را دیگر ویژگی برجسته مدیران دولت تدبیر و امید دانست و گفت: باید پاسخگویی خوبی نیز داشته باشیم.

سیدمحمدی افزود: آقای ترابی از فعالین اجتماعی و سیاسی و از جمله فرهنگیان نام آشنای این خطه است.

عبدالحسین ترابی بخشدار مرکزی فومن نیز طی سخنانی با قدردانی از اعتماد صورت گرفته اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولیت یک امانت است و امروز این امانت به من داده شده است و امیدوارم بتوانم در راستای اهداف دولت تدبیر و امید و منویات مقام معظم رهبری گام بردارشته و برای شهر خود مثمر ثمر باشم.

وی با بیان اینکه امیدوارم بدون منت برای مردم خدمت کنم، یادآور شد: در این راه از حمایت های دهیاران عزیز و شوراها تشکر می کنم و امیدوارم با تعامل با یکدیگر و با استفاده از ظرفیت گروه های سیاسی به نتیجه مطلوب برسیم.

ترابی در پایان اظهار کرد: در طول دورانی که به عنوان بخشدار مرکزی در خدمت شما هستم امیدوارم که با کلیه سیاستهای دولت تدبیر و امید هماهنگ باشم و از تفکرات فرماندار محترم و نماینده محبوب شهرستان استفاده کنم.

Share