رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

ایران و آذربایجان تمرین مشترک در دریای خزر برگزار می‌کنند | روابط نظامی تهران- باکو توسعه می‌یابد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط دفاعی و نظامی ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرلشکر پاسدار محمد باقری و هیات همراه با «نوروز ممداف» نخست وزیر جمهوری آذربایجان طرفین در زمینه گسترش همکاری های سیاسی، اقتصادی و نظامی گفتگو کردند.

در این نشست دو طرف سطح روابط کنونی دو کشور را متناسب با ظرفیت های موجود ندانستند و بر تلاش برای توسعه روابط تاکید کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دفاعی و نظامی ایران و جمهوری آذربایجان به طور قابل توجهی توسعه خواهد یافت.

«نوروز ممداف» نخست وزیر جمهوری آذربایجان دراین دیدار از نتایج مذاکرات صورت گرفته در مورد همکاری های نظامی و دفاعی و توافقات بعمل آمده اظهار رضایت کرد و حمایت دولت جمهوری آذربایجان از اقدامات منجر به تحکیم روابط نظامی و دفاعی دو کشور را اعلام کرد.

کنفرانس خبری سردار باقری در پایان سفر به جمهوری آذربایجان

 سردار سرلشکر محمد حسین باقری در پایان سفر خود به باکو در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ثبات و امنیت وآرامی در مرزهای دو کشور و همکاری های مجموعه مرزبانی دو طرف و همکاری و ارتباطات نزدیک و گسترده آنها گفت: روز به روز امنیت و ثبات این مرزها بیشتر می شود و این امنیت موجب رفت و آمد مطمئن مردم و همچنین توسعه مبادلات اقتصادی میان دو کشور می شود.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه خبری با اشاره به روند رو به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور در سال های اخیر با تصمیم رهبران دو کشور گفت: جمهوری آذربایجان برای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران یک کشور همسایه، دوست و برادر محسوب می شود و این حد روابط به هیچ وجه کفایت نمی کند و روابط دو کشور بایستی به چندین برابر وضعیت فعلی افزایش یابد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توسعه و تکمیل دالان ریلی شمال – جنوب و دیگر راه های ارتباطی بین دو کشور را در توسعه روابط اقتصادی دو طرف موثر دانست و افزود با تکمیل این محورهای ارتباطی روابط اقتصادی هم توسعه پیدا می کند.

سردار سرلشکر باقری افزود: تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان امری کاملا قطعی است و مسئله قره باغ و مسایل مربوط به اشغال سرزمین های جمهوری آذربایجان انشاالله با گفتگوهای دو طرف حل شود و در هر صورت اشغال و ادامه اشغال سرزمین های جمهوری آذربایجان و آواره شدن مردم این سرزمین برای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

وی گفت: امنیت و ثبات، آرامش و پیشرفت کشور همسایه جمهوری آذربایجان مایه خوشحالی ملت ایران است و امیدوارم که این ثبات و امنیت پایداری داشته باشد وجمهوری اسلامی ایران در جهت امنیت هرچه کامل تر جمهوری آذربایجان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

سرلشکر محمد باقری در ادامه افزود: توافق حقوقی درباره دریای خزر هم بین کشورهای ساحلی خزر از جمله جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران امضا شده است وما هیچ مشکل حقوقی در دریای خزر نداریم و در بخش نظامی هم نیروهای دریایی دو کشور رفت و آمد و تمرین های مشترک بیشتری با هم برگزار خواهند کرد.

Share