مدیرعامل آبفای گیلان در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی گیلان:

امنیت منابع آب مهمترین برنامه‌ آبفای گیلان است | رفع نیاز ۶۵ درصدی آب گیلان توسط تصفیه‌خانه بزرگ

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان گفت: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان نیاز آبی ۶۵درصد جمعیت استان را تامین می کند، بنابراین لازم است برای سلامت جمعیت شهری و روستاهای برخوردار، آب سالم بدون هیچگونه مشکل و خللی به دست مردم برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در بازدید فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، مدیرعامل این شرکت با تشریح پروژه های آبرسانی و اجرای طرح فاضلاب بهداشتی از اولویت حفظ و حراستِ منابع تامین آب استان خبر داد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اعلام این مطلب افزود: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان نیاز آبی ۶۵درصد جمعیت استان را تامین می کند، بنابراین لازم است برای سلامت جمعیت شهری و روستاهای برخوردار، آب سالم بدون هیچگونه مشکل و خللی به دست مردم برسد.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به سختی کار حوزه خدمات آبرسانی و تشبیه کار و فعالیت ۲۴ساعته آن با برادران و خواهران نیروی انتظامی تصریح کرد: بعد از هوا، اصلی ترین نیاز بشر به آب است و مجموعه آبفای گیلان با تلاش شبانه روزی وظیفه تأمین آب شرب شهروندان را عهده دار است و بر سقایی خود می بالد.

وی در ادامه افزود: آب مسیر طولانی و پیچیده ی ۵۰۰کیلومتری از محل تامین را طی می کند و پس از تصفیه با عبور مسیری ۲۲۰۰کیلومتری به دست مشترکین رشت می رسد، پس لازم است علاوه بر نگهداری و حراست از تاسیسات آب در مقیاس مورد تایید جهانی، کلرزنی و کلرسنجی شود،از طرفی سایر منابع تامین و توزیع نیز از ۲۱۲حلقه چاه بهره می برند که با توجه به نیاز به امنیت آنها و طول مسیر توزیع حجم کار کارکنان شرکت بیشتر نمایان می شود.

حسینی بازدید مسئولین کشوری و نمایندگان از تأسیسات تأمین و توزیع آب شرکت آبفای گیلان را گام های مثبت در راستای ارتقاء فرهنگ مدیریت مصرف اب عنوان کرد و گفت: این امر علاوه بر مشاهده سختی و مشکلات این حوزه در انتقال و توزیع آب، موجب دلگرمی مجموعه کارکنان پرتلاش این شرکت است و امیدواریم با همراهی و مساعدت  مسئولین استانی، کشوری، نمایندگان محترم و نیروهای نظامی  وانتظامی مشکلات این حوزه مرتفع شود.

مدیر عامل آبفای گیلان ضمن اشاره به راه اندازی مرکز ۱۲۲ارتباطات مردمی شرکت افزود: این مرکز با هدف دریافت انتقادات و پیشنهادات شهروندان محترم و گسترش خدمات رسانی غیرحضوری ایجاد شد که تلاش داریم از این طریق سرعت دریافت اطلاعات مربوط به حوادث آب‌وفاضلاب و خدمات رسانی در این حوزه را افزایش دهیم.

در ادامه سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان نیزبا توجه به بازدید به عمل آمده اظهار داشت: آنچه مشاهده می شود این است که نیروهای جوان و تلاشگر شرکت آب وفاضلاب گیلان، پرتوان و پرانرژی هدفمند به جلو حرکت می کنند.این کاربزرگی است که نیاز آبی ۶۵ درصد جمعیت استان از همین منطقه تامین می شود و همین موضوع نیز اهمیت حفاظت و حراست از آن را به خصوص در مقوله پدافند غیرعامل چندبرابر می کند.

اسحاقی با تاکید براین نکته که امنیت عمومی و داخلی رویکرد پلیس است گفت: توقعات جامعه نسبت به گذشته بیشتر است، مطالبه مردم پاسخگویی است، و باید برای تهدیدات حداقلی پیش بینی حداکثری داشت، که اگر چنین نباشد هر خدشه ای در مسیر ارائه‌ی خدمات، سرمایه های اجتماعی را به خطر خواهد انداخت.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان کیفیت خدمات شرکت آب‌وفاضلاب این استان را مطلوب خواند و گفت: براساس حساسیت موضوع، زمینه‌ی همکاری با شرکت آب‌وفاضلاب استان گیلان وجود دارد و نیروی انتظامی استان گیلان آمادگی دارد با برگزاری تمرین های میدانی در نحوه‌ی مواجهه با بحران های احتمالی در کنار این شرکت از امنیت منابع تامین و توزیع آب حفاظت نماید.

Share