رئیس شورای شهر انزلی:

امروز شوراها شیران بی‌یال و کوپال هستند | متولیان محیط زیست درباره احداث سد لاسک روزه سکوت گرفتند

احمدی فرد با اعلام اینکه هر دولتی در راس کار قرار گرفت شروع به تضعیف شوراها کرد گفت: امروز شوراها شیران بی یال و کوپال هستند که فقط می توانند صدای مردم و در کنار مردم باشند و مشکلات را در قالب طرح و پیشنهاد به گوش مسئولین رده بالا برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر احمدی فرد در ابتدای جلسه شورای شهر انزلی با تبریک به مناسبت فرارسیدن خجسته میلاد باسعادت حضرت زینب کبری و روز پرستار به مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه انزلی اشاره کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای  سرهنگ اصحابی و سرهنگ صفاتی در پست های جدیدشان انتخاب یک بومی انزلیچی در یک کلانشهر را مایه مسرت و سرافرازی دانست.

رئیس شورای شهر انزلی با اعلام اینکه بحث احداث سد لاسک موضوع مهمی است که همگان می‌بایست نسبت به آن حساس باشند از برگزاری جلسه ای که کمیسیون عمران در این خصوص برگزار کرده بود، تشکر کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که متولی امر محیط زیست هستند و اکنون در خصوص احداث سد لاسک روزه سکوت گرفتند با بنده تماس گرفتند و اذعان کردند که ساخت این سد خیانت به محیط زیست است که باید خدمت این دوستان عرض کنم که سکوت شماهم نوعی خیانت محسوب می شود.

احمدی فرد با اعلام اینکه هر دولتی در راس کار قرار گرفت شروع به تضعیف شوراها کرد گفت: امروز شوراها شیران بی یال و کوپال هستند که فقط می توانند صدای مردم و در کنار مردم باشند و مشکلات را در قالب طرح و پیشنهاد به گوش مسئولین رده بالا برسانند.

رئیس شورای شهر انزلی رضایت مندی شهروندان و پرسنل شهرداری را دو مبحث مهم دانست و گفت: بابت عوارضی که از مردم می گیریم باید به مردم خدمات دهیم و این خدمات ما باید موجب رضایت مندی مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص رضایت مندی پرسنل نسبت به خیلی از شهرداری ها بهتر عمل کردیم گفت: در خصوص پرداخت حقوق پرسنل نسبت به دیگر شهرداری ها بهتر عمل کردیم نه اینکه ایده آل عمل کرده باشیم و این قابل قبول نیست اگر پرسنلی در روز تعطیل به کار گرفته می شود حق و حقوق آن بطور کامل پرداخت نگردد و از دکتر پورقربان می خواهم که این موضوع را پیگیری کند.

رئیس شورای شه انزلی در این جلسه اعلام کرد: برای اجرای پروژه های شهری با توجه با شرایط بد اقتصادی مقرر شد از بخش خصوصی استفاده کنیم و در سال گذشته شیوه نامه هیئت عالی سرمایه گذاری را تصویب کردیم اما همچنان در طی این یک سال شاهد بسته مهم سرمایه گذاری که فاز مطالعاتی آن اجرایی و عملیاتی شده باشد نبودیم که از دکتر پورقربان می خواهم که شهرداری در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشد.

احمدی فرد گفت: مصوبه ای درخصوص المان میدان مرکزی داشتیم که می توانست جلوه خوبی به مرکز شهر دهد که بعد از اینکه بازآفرینی شهری جداره های میدان تعیین تکلیف شد این المان به فراخوان گذاشته شود اما با توجه به صحبت هایی که با دوستان داشتیم احتمال می دهیم بازآفرینی مرکز شهر در طی عمر شورای پنجم انجام نشود و از دوستان شورایی خواهش می کنم درخصوص این مصوبه بازنگری داشته باشیم و برای المان مرکزی شهر فراخوان صورت گیرد.

وی بحث دفترچه عوارض محلی و بودجه پیشنهادی سال۹۸ شهرداری را دو موضوع مهم شهرداری دانست و گفت: جلسات فوق العاده ای در این خصوص داشته باشیم و پیشنها بنده این است که برای تصویب دفترچه عوارض محلی به دلیل فوریت آن و کارهای کارشناسی ای که باید صورت گیرد، یک جلسه فوق العاده برای بررسی این دفترچه داشته باشیم تا انشالله پس از تصویب بتوانیم برای بودجه شهرداری در سال ۹۸ هم یک ماه وقت داشته باشیم که از نخبگان شهر دعوت کنیم و نظراتشان را بشنویم و بتوانیم یک بودجه عملیاتی برای شهر تصویب کنیم که قابلیت اجرایی داشته باشد و اینطور نباشد که بودجه ای برای شورا ارسال شود و در آخر خیلی از پروژه ها حذف شود و بگویم نتوانستیم اجرا کنیم و بودجه ای قابل پذیرش است که حداقل ۸۰ درصد آن محقق شود.

Share