با حضور مدیرعامل هلال احمر گیلان

امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان فومن تجلیل شدند

قاسم نژاد با تشکر از زحمات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان فومن در مواقع نیاز، خواهان حفظ آمادگی و استمرار زحمات و ایثار ایشان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت ۵ دی ماه مراسمی به منظور بزرگداشت امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان فومن با حضور مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان و محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت ۵ دی روز کاهش اثرات بلایای طبیعی و ایمنی در برابر زلزله برگزار شد، محمود قاسم نژاد فرماندار فومن با اشاره به وقوع سه مرحله سیل در شهرستان فومن گفت: انباشت چند ده ساله شن و عدم ارتقای زیرساخت های واقع در مسیر به ویژه پل های آبنما از دلایل خسارات ۶۳ میلیارد تومانی به شهرستان فومن بود که تنها ۱۰ میلیارد تومان برای آن از طریق رایزنی ها و پیگیری های مسئولین تامین اعتبار شد.

قاسم نژاد با اشاره به لزوم آگاهی در برابر بحران و بلایای طبیعی، افزود: هشیاری مردم و دست اندرکاران در زمان وقوع حوادث اهمیت حیاتی دارد و ترویج فرهنگ مدیریت بحران و حفظ آمادگی در زمان حادثه، لازمه ای تعیین کننده است.

رئیس کمیته بحران شهرستان فومن با تاکید بر عدم دست اندازی در طبیعت، افزود: از ۴۱ بلای طبیعی شناخته شده، ۳۱ نوع آن در کشور وجود دارد و ۹۰ درصد جمعیت کشور را به نوعی درگیر خود می کند و سالانه ۱۱۰۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص می دهد.

وی با تشکر از زحمات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان فومن در مواقع نیاز، خواهان حفظ آمادگی و استمرار زحمات و ایثار ایشان شد.

در ادامه این مراسم که به همت کانون خبرنگاران، فرمانداری فومن و دانشگاه دامون برگزار شد، از امدادگران و نجاتگران شهرستان فومن با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

Share