وزیر امور اقتصادی و دارایی:

از ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی بی اطلاعم! | همکارانم می‎‌گویند این موضوع کذب است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی بی اطلاعم اما آنگونه همکارانم می‌گویند این موضوع تکذیب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند با بیان اینکه جلسه هیئت واگذاری تشکیل می شود، گفت: در این جلسه استراتژی‌های جدید واگذاری‌ها را تعیین می‌کنیم و رویکردها را ترقی می‌دهیم.

او درباره صحت و سقم لغو برخی واگذاری‌ها تصریح کرد: واگذاری که از طریق کار کارشناسی صورت گرفته باشد انجام می‌شود. با این حال فردا سیاست‌های جدید واگذاری را اعلام می‌کنیم.

۷.۵ میلیارد یورو به سامانه نیما بازگشته است

دژپسند درباره علت تفکیک دبیرخانه اجرایی سیاست‌های اصل ۴۴ از سازمان خصوصی سازی هم گفت: این مساله بحث جدیدی نیست و این دبیرخانه قبلا هم در این سازمان نبود و طبیعتا یک نهاد ناظر نمی‌تواند متصل به دستگاه مجری باشد و چون در گذشته اشتباها این نهاد به خصوصی‌سازی رفته بود با بررسی‌هایی که کردیم تصمیم بر جداسازی این دبیرخانه از سازمان خصوصی سازی شد.

وزیر اقتصاد همچنین در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات هم اظهار کرد که بر اساس دستورالعملی که در گذشته مصوب و ابلاغ شد، صادرکنندگانی که زیر یک میلیون یورو یا بین یک تا سه میلیون یورو صادرات دارند می‌توانند بدون عرضه ارز به سامانه نیما ارز را به چرخه اقتصاد برگردانند.

او اضافه کرد: تلقی این است که صادرکنندگان ارز را برمی‌گردانند اما آنچه تاکنون به سامانه نیما آمده، ۷.۵ میلیارد یورو بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مشترک با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی از مدیران عامل بانک‌ها نیز با بیان اینکه آرامش امروز نتیجه ایثارهای گذشتگان است، گفت: در ۴۰۰ سال اخیر هر جنگی که داشتیم در آن بخشی از خاک ما جدا شد جز جنگ تحمیلی بر علیه ایران که با پشتیبانی جبهه غرب حتی نتوانستند یک سانتیمتر هم از خاک ایران جدا کنند.

او با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جنگ جغرافیایی و سرزمینی داشتیم، اضافه کرد: امروز فقط جنگ اقتصادی اما در ابعادی گسترده داریم. بسیاری از کشورها امروز هم پشت جنگ با ایران قرار دارند. ترامپ هم از همه ابزارهایش استفاده می‌کند تا بتواند ایران را به زانو در بیاورد. در چنین شرایطی ایثار امروز شکل دیگری دارد که علاوه بر مال ایثارگران باید از آبروی خود هم برای حفظ نظام استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایثار امروز در فضای اقتصادی موضوعیت پیدا می‌کند، گفت: امروز صادر کنندگان نباید از برگرداندن ارزهای صادراتی خود دریغ کنند. همانطور که کسانی که حقوقی بر دولت دارند هم باید ایثار کنند و اگر لازم شد حقوق خود را هم معوق کنند. ایثار این است که اگر مؤدی مالیاتی در این شرایط مرتکب فرار مالیاتی نشود و بدانند که حالا اموال ۸۰ میلیون ایرانی در دامان آنها است.

دژپسند با تشبیه صادر کنندگان به معبر بازکن‌ها و شهدا در دوران دفاع مقدس ادامه داد: صادر کنندگان همانطور که صادر می‌کنند باید ارز حاصل از صادرات را هم برگردانند. نباید تصور کنیم که اگر راه صادرات نفت بسته شد ما درمانده خواهیم ماند.

Share