شکری با انتقاد از نحوه برخورد با گرانی:

اخذ جرایم هزار میلیاردی در چند ماهه اخیر هیچ سودی به حال مردم ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ‌گفت:‌ اخذ جرایم هزار میلیاردی در چند ماهه اخیر امسال هیچ سودی به حال مردم ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمود شکری اظهار داشت:‌ بیش از هزار میلیارد تومان جرایم نقدی حاصل از تخلفات انجام شده در سطح بازار به خزانه دولت واریز شده است بنابراین می‌توان نتیجه گرفت شرایط بازار با برخوردهای فیزیکی و اعمال جرایم تثبیت نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بحث اعمال کنترل و نظارت بر بازار مصرف را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از راه‌های حفظ شرایط آرام بازار و دور نگه‌داشتن آن از تنش‌های موجود کنترل و نظارت بر آن است اما تنها اتخاذ این شیوه نمی‌تواند در اصلاح امور و برخورد با گرانی‌ها مؤثر واقع شود.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با تأکید بر اینکه اخذ جرایم هزار میلیاردی در چند ماهه اخیر امسال هیچ سودی به حال مردم ندارد تصریح کرد: زمانی این‌گونه اقدامات سلبی در جامعه جوابگوست که تمام وجوه جمع شده به‌جای واریز به خزانه دولت به جیب مردم بازگردانده شود.

شکری با تقدیر از اقدام اخیر وزیر ارتباطات و پرداخت حق مردم به حساب آنان خاطرنشان کرد: انتظار داریم چنین رویه‌هایی توسط همه ارکان دولت و وزارت‌خانه‌های مربوطه در پیش گرفته شود زیرا تنها در صورت اجرای درست عدالت می‌توان به بالا رفتن اعتماد عمومی در بین آحاد جامعه امیدوار بود.

وی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی سخن گفت و عنوان کرد: در حال حاضر اصناف بسیار زیادی در سطح بازار مشغول فعالیت در حوزه عرضه و توزیع کالاها و محصولات مختلف هستند به طوری‌که امکان نظارت کامل بر نحوه عملکرد همه آن‌ها وجود ندارد.

شکری اتخاذ شیوه‌هایی دیگر برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بر اساس تجربیات به‌دست آمده، برخوردهای فیزیکی، اعمال جریمه ‌و افزایش بازرسان نمی‌تواند به تنهایی شرایط بازار را تثبیت کند بنابراین باید شیوه‌های دیگری برای این هدف تدوین شود.

Share