در نشست بررسی پروژه‌های ورزشی فومن مطرح شد:

اختصاص یک میلیارد و صد میلیون تومان بودجه برای احداث سالن ورزشهای باستانی در فومن

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با بیان اینکه این جلسه در راستای پیگیری پروژه‌های عمرانی بخش ورزش که چندی پیش در تهران و در دیدار با وزیر ورزش برگزار شده بود، انجام گرفته است، یادآور شد: هم اکنون ۴ سالن و استادیوم ورزشی در شهرستان فومن در حال احداث هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست بررسی و پیگیری پروژه‌های ورزشی شهرستان فومن با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، زورقی مدیرکل دفتر طرح و نظارت بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و همچنین معاونین فرماندار شهرستان فومن صبح روز شنبه برگزار شد.

این برنامه به دنبال حضور فرماندار و نماینده شهرستان در تهران و ملاقات با وزیر محترم ورزش و جوانان و به منظور پیگیری هماهنگی ها و توافقات حاصل از این ملاقات شد.

محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان فومن در این نشست با بیان اینکه این جلسه در راستای پیگیری پروژه‌های عمرانی بخش ورزش که چندی پیش در تهران و در دیدار با وزیر ورزش برگزار شده بود، انجام گرفته است، یادآور شد: هم اکنون ۴ سالن و استادیوم ورزشی در شهرستان فومن در حال احداث هستند که برای تکمیل آنها نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستیم.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ورزشی اظهار کرد: سالن ۱۲۰۰ نفره خطیب گوراب ۱۰ درصد، سالن دهستان رودپیش ۱۵ درصد، سالن ورزشی ماکلوان ۵۵ درصد بوده و ورزشگاه ۵ هزار نفری فومن نیز پس از ۱۵ سال از اغاز ساخت آن نیازمند توجه بیشتری است.

قاسم نژاد به دیدار چندی پیش خود و نماینده شهرستان فومن با سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان و همچنین لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در آن جلسه پیشنهاد شد که استادیوم ۵ هزار نفری به بخش خصوصی واگذار شود اما باتوجه به طولانی بودن فرایند واگذاری آقای سلطانی فر قول مساعد داد که اقدامات لازم جهت کاهش بازه زمانی واگذاری را انجام دهد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به ظرفیت و استعداد بالای شهرستان فومن در رشته‌های مختلف ورزشی گفت: هم اکنون ۲۶ هیات ورزشی در سطح شهرستان فعال هستند و تیم فوتبال شهرداری فومن نیز یکی از پنج تیم بزرگ گیلان است که در لیگ دسته دوم حضور دارد.

وی خواستار تجهیز سالنهای ورزشی موجود و توزیع پکیج های ورزشی به هیات‌ها شد و افزود: در این زمینه لیستی تهیه شده است.

اختصاص یک میلیارد و صد میلیون تومان بودجه برای احداث سالن ورزشهای باستانی

مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه تلاش ما براین است که با کمترین امکانات، بیشترین بهره را ببریم، افزود: با تلاش حجت‌الاسلام افتخاری یک و نیم میلیارد تومان بودجه به فومن اختصاص یافت.

وی همچنین از اختصاص یک میلیارد و صد میلیون تومان بودجه برای احداث سالن ورزشهای باستانی در شهر فومن خبر داد و گفت: به محض واگذاری زمین این پروژه آغاز می‌شود.

روزبه زورقی مدیرکل دفتر طرح و نظارت بر اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان در این نشست با بیان اینکه دکتر سلطانی فر به واسطه چهار سال حضور در گیلان، شناخت خوبی از ظرفیت‌های گیلان دارند.

زورقی با بیان اینکه پروژه های عمرانی نیمه کاره براساس اولویت‌ها تکمیل می‌شوند، اظهار کرد: اعتبار ورزشگاه آزادی فومن ابلاغ شده و از یک ماه دیگر قابلیت هزینه کردن را دارد.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ۵ هزارنفری انقلاب به سه طریق قابلیت احداث دارد، یادآور شد: تا هفته دولت سال ۹۸ فاز اول پروژه‌های ۵ هزار نفری در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

زورقی با بیان اینکه اعتبارات ارزش افزوده بالایی به گیلان اختصاص یافته، تصریح کرد: سهم قابل توجهی نیز از اعتبارات بخش مواد مخدر به وزارت ورزش اختصاص می یابد.

وی در خصوص خانه های ورزش روستایی نیز اظهار کرد: اگر ۵۰ درصد کار توسط شهرستان انجام شود، اعتبار تجهیز توسط وزارتخانه پرداخت می شود.

Share