ذبیح‌الله نیکفر:

اجرای نادرست طرح تحول سلامت هزینه سنگینی به دولت تحمیل کرد‌

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ‌گفت:‌ اجرای نادرست طرح تحول سلامت هزینه‌های سنگینی را بر وزارت بهداشت و دولت تحمیل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ذبیح‌الله نیکفر اظهار داشت: طرح تحول سلامت در ابتدای امر طرح بسیار خوب و دقیقی بود اما به علت عدم اجرای درست آن توسط متولیان امر هزینه‌های بسیار سنگینی به وزارت بهداشت و درمان و مجموعه دولت تحمیل شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اجرای طرح تحول سلامت را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد و ابراز داشت:‌ کمک به اقشار مختلف جامعه و ارتقاء سطح دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با صرف کمترین مقدار هزینه از هدف‌های والای طرح تحول سلامت است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد: اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان،‌ طرح تحول سلامت را راه حلی بسیار خوب برای رفع مشکلات حوزه سلامت جامعه می‌دانستند به همین علت بر اجرای آن تأکید می‌ورزیدند.

نیکفر با بیان اینکه این طرح در مرحله اجرا به موانعی جدی برخورد کرد افزود: از مسئولان مربوطه انتظار داشتیم با آسیب شناسی لازم مشکلات و نواقص طرح تحول سلامت را بررسی و در جهت رفع آن تصمیمی اتخاذ کنند که این امر به علت وجود پاره‌ای از مسائل محقق نشد.

وی سه مشکل عمده موجود در طرح تحول سلامت را برشمرد و خاطرنشان کرد: عدم مدیریت مالی درست،‌ مدیریت ضعیف منابع انسانی، و عدم اعمال نظارت‌های کافی و اصولی را می‌توان از مهم‌ترین مؤلفه‌های ایجاد و تشدید کننده مشکلات موجود در طرح تحول سلامت اعلام کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نظارت کافی را یکی از پیش‌ شرط‌های موفقیت اجرای هر طرحی خواند و ابراز داشت:‌ در طرح تحول سلامت مشخص نبود در ازای مبالغی که در اختیار حوزه سلامت قرار می‌گیرد خدمات مربوطه به چه نحو و در چه سطحی باید به مردم ارائه شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اعطای دفترچه‌های بیمه سلامت به میلیون‌ها نفر از مردم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: انجام بدون ضابطه این کار و نگاه یکسان به فقیر و غنی موجب شد طرح تحول سلامت در برخی حوزه‌ها با مشکلات جدی و عدیده‌ای مواجه شود.

نیکفر هزینه‌های هنگفتی که به علت اجرای نادرست طرح تحول سلامت بر دوش وزارت بهداشت و درمان سنگینی می‌کند را متذکر شد و گفت: امیدواریم دولت و مسئولان وزارت بهداشت و درمان برای کمک به مردم، هر چه سریع‌تر رفع نواقص ‌این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

Share