وزیر راه و شهرسازی:

اتوبان باکو – آستارا به داخل خاک آستارای ایران وصل می‌شود

محمد اسلامی بیان کرد: طبق موفقیت‌هایی که با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان انجام دادیم قرار بر این شد که اتوبان باکو – آستارا به داخل خاک آستارای جمهوری اسلامی ایران وصل شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر راه و شهرسازی تبادلات اقتصادی کشورمان و جمهوری آذربایجان را در یک سال گذشته بسیار مطلوب دانست و افزود با تکمیل پروژه بین المللی راه آهن آستارا آستارا توان اقتصادی کریدور شمال جنوب بسیار بیشتر خواهد شد.

محمد اسلامی در همین راستا بیان کرد: امروز با همراهی وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان از نزدیک نحوه تکمیل پروژه بین المللی راه آهن آستارا – آستارا را مشاهده کردیم.

وی از افزایش تبادلات ایران و آذربایجان در یک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در طی این مدت شاهد افزایش ده برابری مبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان بودیم که با تکمیل پروژه بین المللی راه آهن آستارا – آستارا این توان اقتصادی در کریدور شمال به جنوب افزایش پیدا کرده و همچنین با همکاری بیشتر سعی در رفع موانع اتصال این خط ریلی به راه آهن قزوین – رشت هستیم.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تأکید بر گسترش تبادلات اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین افزایش زیرساخت‌های ریلی بیان کرد: طبق موفقیت‌هایی که با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان انجام دادیم قرار بر این شد که اتوبان باکو – آستارا به داخل خاک آستارای جمهوری اسلامی ایران وصل شود.

اسلامی از برگزاری کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: این کمیسیون در اسفند ماه سال جاری بین دو کشور برگزار شده و امروز شاهد روابط سیاسی بسیار خوب هستیم همچنان که در ۵ سال گذشته بین روسای جمهور دو کشور ۱۲ دیدار سیاسی انجام گرفته است.

اسلامی توافق انجام گرفته برای اتصال راه آهن قزوین رشت به راه آهن آستارا آستارا گامی بلند در پروژه‌های ریلی کشورمان دانست و تصریح کرد: پس از بهره برداری راه آهن قزوین رشت مراحل اتصال این خط ریلی به راه آهن آستارا آغاز شده تا دو کشور دوست و همسایه ایران و جمهوری آذربایجان از طریق زنجیره ریلی و اتوبانی به همدیگر اتصال پیدا کنند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share