رییس هیات نظات بر رفتار نمایندگان مجلس:

اتهام تجاوز نماینده ملکان ثابت شود، غیرقابل گذشت است | از کنار این اتهام نباید به سادگی گذشت

رییس هیات نظات بر رفتار نمایندگان مجلس با بیان اینکه حواشی ایجاد شده در مورد نماینده ملکان بررسی می‌شود، گفت: شاکیان نماینده ملکان مستندات خود را ارائه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان تاکید کرد: با همکاری قوه قضائیه حواشی ایجاد شده در مورد نماینده ملکان را بررسی می‌کنیم تا چنانچه صحت داشته باشد با نماینده متخلف برخورد شود؛ در غیراینصورت شایعه پراکنان تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به حواشی مطرح شده در خصوص خودکشی دختر جوان مدعی آزار و اذیت نماینده مورد نظر ادامه داد: قوه قضائیه باید ادعاهای موجود در مورد خودکشی دختر جوان و ارتباط آن با این نماینده و اینکه این موضوع تا چه میزان واقعیت داشته را بررسی کند تا در نهایت بتوان تصمیم گیری کرد.

از کنار این اتهام نباید به سادگی گذشت

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه از کنار این اتهام نباید به سادگی گذشت، گفت: باید بررسی مناسب و پیگیری دقیقی در مورد مرگ دختر جوان انجام و علت خودکشی مشخص شود؛ چراکه تاکنون مستنداتی برای اثبات صحت و سقم این موضوع ارائه نشده است.

وی از شاکیان سلمان خدادادی خواست مستندات خود را ارائه کنند، چراکه اطلاعات مطرح شده در حد مطالبی است که در فضای مجازی منتشر شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اینگونه موضوعات باید در دادگاه اثبات شود ادامه داد: به طور قطع اگر مستنداتی در این رابطه وجود داشته باشد قوه قضائیه برخورد می کند.

ارائه شایعات، بدون ارائه مستندات لازم، دور از انصاف است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اینکه برخی در فضای مجازی بدون ارائه مستندات لازم، شایعاتی را منتشر کنند دور از انصاف است؛ اگر افرادی که چنین موضوعی را مطرح کرده اند افراد صادقی هستند و دنبال حق و حقیقت هستند مستندات خود را به قوه قضائیه یا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کنند.

رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر حمایتش از سلمان خدادادی، گفت: من چه کاره هستم که سلمان خدادادی تحت حمایت من باشد؛ من در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تنها یک رای دارم و چنین ادعاهایی نشانه این است که برخی از این موضوع برای تخریب دیگران استفاده می‌کنند.

پزشکیان با اشاره به موضوع دفاع وی از سلمان خدادادی در مجلس هشتم گفت: برخی می‌خواهند موضوع ۱۱ سال قبل را به جریانات اخیر نسبت دهند که نوعی فریب افکار عمومی است.

وی افزود: در همان مجلس اصولگرای هشتم، اعتبارنامه‌ نماینده ملکان به تأیید رسید و حتی در انتخابات مجلس دهم هم، سلمان خدادادی از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد.

پزشکیان یادآور شد: مگر می‌شود یک نفر تخلف و خلاف خود را با پشتیبانی ما پنهان کند. چنین چیزی اصلا امکان پذیر نیست و صحت ندارد.

وی با بیان اینکه امروزه تهمت‌های زیادی زده می شود و برخی رسانه ها به صورت هدف دار نسبت به انتشار آن اقدام می کنند افزود: بنده به یک اندازه ای قدرت و فرصت دارم که جلوی چنین تهمت هایی را بگیرم. تاکید می کنم هر فردی تخلف کند باید با وی برخورد شود و با کسانی هم که بدون اینکه تخلفی رخ داده باشد آبروی افراد را به بازی می گیرند، باید برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

بازی با آبروی افراد هم غیرقابل گذشت است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر حواشی ایجاد شده در مورد سلمان خدادادی آشکار شود، غیرقابل گذشت است ، گفت: اگر تخلف سلمان خدادادی آشکار شود غیرقابل گذشت است اما اگر چنین موضوعی صحت نداشته باشد، اقدام عاملان شایعه نیز غیرقابل گذشت خواهد بود و باید با افرادی که به راحتی چنین ادبیات و رفتارهایی را در جامعه اشاعه می‌دهند با قاطعیت برخورد کرد و در واقع این سوی قضیه نیز غیرقابل گذشت‌تر از آن طرف قضیه است که بدون داشتن مستندات کافی با آبروی افراد بازی کنند

پزشکیان یادآور شد:  اگر ما را به عنوان هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قبول دارند ، مستندات را به ما ارائه کنند اگر ندارند به مراجع قضایی و سایر نمایندگان ارائه کنند.

رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد علت هجمه های اخیر به مجلس نیز گفت: برخی کل نظام را زیر سوال می برند، عده ای برخورد سیاسی می کنند و برخی نیز بر اساس شنیده‌هایی که قابل اثبات نیست اظهاراتی را مطرح می کنند؛ آنهایی که دنبال بی ثباتی و تضعیف مجلس هستند با کلیت نظام مشکل دارند و عده ای نیز در ظاهر خود را انقلابی می دانند، اما متاسفانه کارشان تضعیف مجلس است که خدا باید چنین افرادی را به راه راست هدایت کند؛ البته برخی نیز چنین اظهاراتی را می شنوند و باور می کنند.

Share