ترامپ در سفر نامنتظره به عراق:

آمریکا دیگر نمی‌تواند ژاندارم جهان باشد|دفاع از تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

ترامپ با تاکید دوباره بر تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: «به نظرم خیلی‌ها رفته رفته مثل من فکر خواهند کرد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در حالیکه از مواضعش برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه دفاع می‌کرد به شکل نامنتظره به عراق سفر کرد تا با نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور دیدار کند.

ترامپ در این سفر به همراه همسرش میلانیا از پایگاه هوایی الاسد در غرب بغداد بازدید کرد. وی در جریان این سفر گفت آمریکا دیگر نمی‌تواند «ژاندارم» جهان باشد و افزود وقت آن رسیده که با «قوه فکرمان» تصمیم بگیریم.

ترامپ با تاکید دوباره بر تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: «به نظرم خیلی‌ها رفته رفته مثل من فکر خواهند کرد.»

نظامیان آمریکایی با دونالد و ملانیا ترامپ عکس یادگاری انداخته و کریسمس را در کنار آنها جشن گرفتند.

این بازدید سه ساعته – که تحت تدابیر امنیتی شدید و مخفیانه انجام شد – یک هفته پس از صدور دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه انجام شد. دستوری که انتقادهای زیادی را به دنبال داشته و به استعفای جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا منجر شد.
این نخستین بار است که دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش با گروهی از نظامیان آمریکایی در یک منطقه جنگی دیدار می‌کند؛ خودداری از چنین کاری در ظرف دو سال گذشته انتقاد از او را در آمریکا در پی داشته است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفته است دیدار دونالد ترامپ با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به دلایل امنیتی و لجستیکی لغو شد اما طرفین تلفنی صحبت کرده‌اند. سندرز گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا از نخست‌وزیر عراق خواسته است که به واشنگتن سفر کند و عبدالمهدی این دعوت را پذیرفته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع حدود ۱۰۰ نیروی ویژه ارتش همچنین از تصمیم اخیر خود برای خروج حدود دو هزار سرباز آمریکایی از سوریه دفاع کرد و گفت: “خیلی‌ها به همین نتایجی که من رسیده‌ام خواهند رسید.”

او گفت که مهلت خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه را به درخواست “ژنرال‌ها” چند مرتبه تمدید کرده بود. ترامپ تاکید کرد: “آنها اخیرا دوباره گفتند که آیا می‌شود مهلت بیشتری به ما داده بشود. من گفتم: نه. شما نمی‌توانید مهلت بیشتری داشته باشید. به اندازه کافی به شما فرصت داده شده است.” دونالد ترامپ افزود: “ایالات متحده نمی‌تواند همچنان پلیس جهان باشد.”

Share