در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی آستارا عنوان شد:

آستارا به شناسنامه من منگنه شده | انتقاد از عدم تخصیص بودجه تکمیل آمفی تئاتر ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این همایش فرهنگ را هنر جمع کردن دانست و گفت: تعلق خاطر بنده به این شهرستان از قدیم الایام بوده و آستارا به شناسنامه من منگنه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از خادمان و فعالان حوزه فرهنگ شهرستان مرزی بندر آستارا با همکاری اداره کل ارشاد گیلان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این همایش فرهنگ را هنر جمع کردن دانست و گفت: تعلق خاطر بنده به این شهرستان از قدیم الایام بوده و آستارا به شناسنامه من منگنه شده است.

فیروز فاضلی توان فرهنگی آستارا را در گیلان بسیار تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: فرهنگ یک امر متکثر بوده و این شهرستان در تاریخ فرهنگی کشورمان به نقش بزرگی را ایفا کرده است.

فرماندار آستارا در این همایش مردم این شهرستان را مرزبانان هویت فرهنگی کشورمان دانست و گفت: در این همایش قصد داریم بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان را رونمایی کرده و توان بالقوه آستارا در عرصه فرهنگ بسیار تاثیرگذار است.

نماینده عالی دولت در آستارا زنجیره فرهنگی تجلیل شدگان این همایش را یک پیوستگی ترویج دهنده فرهنگ عنوان و بیان کرد: سلسله تقدیر و تجلیل های فرهنگی که وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل ارشاد استان گیلان انجام می‌دهد کمک های لازم را در عرصه های فرهنگی و هنری پرورش داده و این اقدامات نباید فقط به تجلیل ها بسنده شود.

یونس رنجکش نگاه به تکمیل مجتمع ارشاد آستارا را یک نگاه ملی دانست و گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این مجموعه مصوب شد که تنها دو و نیم میلیارد آن تقسیم شد و در سال جاری از ۷ میلیارد ریال مصوب تنها بخش کوچکی از آن تخصیص داده شده که این بی توجهی به این مجموعه نهایت کم لطفی و در نظر نگرفتن ظرفیت‌های حوزه فرهنگ در آستارا است.

پخش کلیپی از دستاوردهای فرهنگی شهرستان مرزی بندر آستارا در سال ۹۷ و اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان این شهرستان و تجلیل از خادمان و فعالان حوزه فرهنگ آستارا از دیگر بخش‌های این همایش بود.

Share