تشکیل ۲۳۹ پرونده کالای قاچاق در گیلان در هشت ماهه نخست امسال

محمد درویشکردار معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت، از رصد و پایش مداوم کالاهای عرضه شده به ظن قاچاق در بازار گیلان خبر داد و گفت: برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از اخلال در بازار از ورود هرگونه کالای قاچاق برای عرضه جلوگیری می‌شود و در همین راستا در ۸ ماهه ابتدای سال ۲۳۹ پرونده کالای قاچاق در سطح استان گیلان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد درویشکردار معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت، از رصد و پایش مداوم کالاهای عرضه شده به ظن قاچاق در بازار گیلان خبر داد و گفت: برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از اخلال در بازار از ورود هرگونه کالای قاچاق برای عرضه جلوگیری می‌شود و در همین راستا در ۸ ماهه ابتدای سال ۲۳۹ پرونده کالای قاچاق در سطح استان گیلان تشکیل شده است.
معاون نظارت،بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گیلان تعداد گزارشات و شکایات مردمی واصله در سامانه ۱۲۴ را ۱۱۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: هوشیاری و همراهی آحاد مردم جامعه در کشف کالای قاچاق و همچنین در برخورد با گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، عدم درج قیمت، احتکار و اختفاء را بسیار حائز اهمیت است تا بازرسان این سازمان نسبت به بررسی و برخورد به موقع با این تخلفات اقدام نمایند.
وی تعداد پرونده های متشکله در ۸ ماهه نخست سال جاری در سایر تخلفات صنفی را ۸۳۲۱ فقره اعلام و تصریح کرد: میزان ارزش ریالی پرونده های متشکله بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال در سطح استان بوده است که عمده تخلفات در مباحث گرانفروشی، عدم اعلام موجودی، امتناع از فروش بوده است که به لحاظ تعداد تخلفات کشف شده به ۹۸۳۲ مورد می‌رسد.
معاون سازمان صمت گیلان در پایان مشارکت مردمی در گزارش تخلفات و ظن به تخلف را به سامانه ۱۲۴ این سازمان در جلوگیری و کاهش تخلفات در سطح استان و مهم ارزیابی و اذعان کرد: نقش گزارش تخلفات توسط مردم به ستاد خبری و واکنش آحاد جامعه به تخلفات احتمالی همواره مهم و بازدارنده بوده است که امیدواریم به یک فرهنگ عمومی برای مقابله با تخلفات تبدیل گردد.

Share