آمادگی دستگاه‌ها برای خدمتگزاری به مردم در شرایط سخت جوی

آغاز طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های امداد و نجات در رشت

سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان گیلان در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های امداد و نجات در رشت گفت: نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های کمک‌رسانی آماده خدمتگزاری به مردم در شرایط سخت جوی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمدرضا اسحاقی در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های امداد و نجات در رشت اظهار داشت: وظیفه و هدف تمامی دستگاه‌ها باید تسهیل عبور و مرور در سطح استان و ارتقاء سطح ایمنی متناسب با شرایط جوی در محورهای فرعی و روستایی باشد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه هدف از همکاری دستگاه‌ها، انسجام بیشتر در جهت خدمت‌رسانی بهتر به مردم است افزود: تلاش شبانه‌روزی نیروها در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف و در سرما و گرما در جهت خدمت‌گذاری به مردم و کاهش مشکلات حاصل از شرایط جوی است.

سردار اسحاقی از زحمات نیروهای هلال‌احمر، راهداری، بخشداری، آتش‌نشانی، امداد ‌خودرو و سایر دستگاه‌ها در انجام وظایف و خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: حضور محسوس و نامحسوس پلیس و همکاری دستگاه‌ها در محورهای برون شهری در هنگام حوادث بسیار اهمیت دارد.

وی با تجلیل از گروه‌های تشکل مردمی که با استفاده از توان و امکانات و ماشین‌آلات مرتبط در سراسر استان در جهت رفع مشکلات جوی با دستگاه‌های دولتی همکاری می‌کنند تصریح کرد: گروه‌های تشکل مردمی با امکانات لازم، نقش‌های قابل توجهی در تمام راه‌های فرعی و اصلی استان انجام دادند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه بیشتر حجم مشکلات در شرایط سخت جوی شامل کندی تردد در جاده‌های داخل و بیرون شهر و دیگر حوادث است ابراز داشت: بیش از ۳ هزار نفر در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف در جهت ارتقاء سطح ایمنی آماده خدمت‌رسانی هستند.

سردار اسحاقی اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم در سطح استان و استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌ها باید تقویت‌‌های ممکن و مرتبط صورت گیرد و همدلی و همکاری لازم بین تمام دستگاه‌ها از جمله حوزه امداد و نجات با پلیس و سایر دستگاه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به محدودیت فضا و مکان و حضور مؤثر رانندگان ماشین‌آلات و تراکتور در نقاط حساس گیلان گفت: این رانندگان با همکاری پلیس و سایر دستگاه‌های کمک‌رسانی خدمات ویژه‌ای انجام می‌دهند و با وجود شرایط سخت در کنار پلیس و مردم هستند و حضورشان با ارزش و حائز اهمیت است.

آماده باش اورژانس گیلان در طرح امداد زمستانی سال ۹۷

طرح امداد زمستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان با اعلام آماده باش به ۶۲ پایگاه شهری و جاده ای از امروز ۲۲ آذر ماه در گیلان آغاز شد.
♦️رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان با اعلام این خبرافزود: طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ استان گیلان همزمان با اورژانس کشور از امروز ۲۲ آذر ماه آغاز شد و در این طرح تمام پایگاههای شهری و جاده ای استان در آماده باش کامل و آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافرین عزیز خواهند بود.

دکتر پیمان اسدی اظهار کرد: تعداد ۴۵۰ نفراز پرسنل فوریتهای پزشکی به همراه ۱۲۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس،آماده ارائه خدمات در طرح زمستانی بوده و تمهیدات لازم در خصوص فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما نیز انجام شده است.
همچنین آمبولانس های کمک دار موجود در مراکز نیز به تجهیزات فنی زمستانی شامل: زنجیر چرخ ، ضدیخ، وسایل گرمایشی مجهز شده اند و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاههای کوهستانی می باشند.

اورژانس ۱۱۵ گیلان با حضور ریاست اورژانس گیلان و ۱۵ نفر از پرسنل فوریتهای پزشکی ،۳دستگاه آمبولانس،۱دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱دستگاه موتور لانس در این رژه خودرویی حضور داشت و آمادگی خود را اعلام کرد.

Share