مدیرعامل سابق شستا مدعی شد:

یک مورد اعتراض کارگری در ۲ سال اخیر نداشتیم | شرکت چوکا و پارس الکترونیک به سوددهی رسیدند

مدیرعامل سابق شستا با بیان اینکه در دوره ما یک مورد نارضایتی و اعتراض کارگری نداشتیم، گفت: تعدادی از شرکت ها زیان ده بودند که کمیته ای تشکیل دادیم و امروز شرکت چوکا و پارس الکترونیک به سوددهی رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مرتضی لطفی در مراسم تودیع اش از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه دکتر رضوانی فر از بدنه شستا انتخاب شده و همه آماده همکاری با وی هستیم، گفت: مجموعه کارکنان شستا افراد پاک، خوش خلق، با تدبیر و خلاق اند. در این ایام شاهد تلاش شبانه روزی همه همکاران علیرغم شرایط خاص اقتصادی بودیم.

وی خطاب به وزیر رفاه افزود: تقاضا دارم به تثبیت مدیریت ایشان کمک کنید. در برابر مداخلات فراوان بخصوص در انتصابات در ایامی که بنده حضور داشتم از مدیرعامل جدید حمایت شود و قطعا ایشان می‌تواند منشاء خیر باشد.

مدیرعامل سابق شستا به اقدامات انجام شده در راستای اصلاحات ساختاری اشاره کرد و گفت: مجوز کاهش ۹ هلدینگ به پنج هولدینگ را دریافت کردیم و استراتژی پنج ساله بازنگری شده است. سه هولدینگ را ادغام کرده ایم و خوشبختانه بخشی از ساختمان ها و نیروها آزاد شده اند. همچنین در جهت ادغام شرکت‌هایی که فعالیت موازی داشتند نیز حرکت کرده‌ایم.

لطفی به خروج از بنگاه داری با رویکرد سهامداری اشاره کرد و ادامه داد: بنا داریم از محل درآمد حاصل از این بنگاه‌ها در شرکت‌های بزرگی که بازده مناسب دارند ورود کنیم. با ۳۰۰۰ فعال اقتصادی در تعامل هستیم و کمیته سه جانبه ای را با استانداری و اتاق بازرگانی تشکیل دادیم و در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی به اعلام پنج آگهی عرضه عمومی از طریق جراید برای خروج از بنگاه داری اشاره و اظهار کرد: یک اقدام جدی دیگر ادغام پتروشیمی در هولدینگ خلیج فارس بود. متأسفانه علیرغم پیگیری ها، اقای زنگنه امضاء نکردند و از وزیر رفاه می‌خواهیم مجدد پیگیری کنند، چرا که این کار می‌توانست در افزایش سوددهی کمک کند.

مدیرعامل سابق شستا به تشکیل کمیته مستقل انتصابات اشاره کرد و گفت: برای اولین بار حضور بانوان در هیئت مدیره ها را رقم زدیم و شش نفر از بانوان در این سمت قرار گرفتند. جوانگرایی را اعمال و میانگین سنی را ۱۰ سال کم کردیم. به طوریکه بعد از انجام آزمایشات تئوری و عملی به ۱۲۰ نفر برای فعالیت با شستا مجوز داده شد.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات ۳۱ درصد رشد داشتیم و امسال به ۷۰۵میلیون دلار رسیده است.

لطفی با بیان اینکه روی شفافیت و پاسخگویی تاکید داشتیم گفت: ۸۵ درصد دارایی های ما در بورس است و گواهی عرضه دارایی های چند شرکت دیگر را نیز در کدال داریم. در هشت ماهه اخیر ۳۹۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداختی داشتیم و ۴۲۰۰ میلیارد تومان در اسفند گذشته اوراق منتشر کردیم که قرار بوده اصل و فرع آن را دولت بپردازد که تا امروز محقق نشده است.

مدیرعامل سابق شستا با بیان اینکه مدیریت بین الملل نداشتیم که در این بخش دایر کردیم، عنوان کرد: در دوره ما یک مورد نارضایتی و اعتراض کارگری نداشتیم. تعدادی از شرکت ها زیان ده بودند و کمیته‌ای تشکیل دادیم و امروز شرکت چوکا و پارس الکترونیک به سوددهی رسیدند. اصلاح ساختار نیروی انسانی نیز در شرکت‌هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه سعی کردیم حتی الامکان جلوی مداخلات از بیرون را بگیریم اظهار کرد: به عنوان مثال یک نفر را از بیرون برای شرکت فناوران به ما معرفی کردند و بسیار هم مقاومت شد و شاید یکی از آسیب‌هایی که متوجه دکتر ربیعی شد همین فرد بود. بالاخره اجازه ندادیم و اکنون در بازداشت است و اعتراف کرده ۴۰ میلیارد تومان از محل کار قبلی اش سوءاستفاده کرده است.صندوق سرمایه گذاری سپه محل کار قبلی وی بود.

لطفی ادامه داد: سعی کردیم شایسته سالاری را در اولویت قرار دهیم. نظام پرداخت حقوق و دستمزد سلیقه‌ای بود که آن را اصلاح و نظام مند کردیم تا همه افراد در چارچوب و ضوابط مشخصی حقوق دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل سابق شستا، در شش ماه گذشته عملکرد هولدینگ های زیرمجموعه رشد سود خوبی نسبت به مدت مشابه داشتند و ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فروش تجمیعی پیش بینی شده بود اما ۲۶ هزار میلیارد تومان رشد حاصل شد و بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشتیم.

مدیرعامل شستا: “شستا” را از گذشتگان به ارث نبرده‌ایم

محمد رضوانی فر در حاشیه مراسم معارفه‌اش به عنوان مدیرعامل شستا با بیان اینکه متولد ۱۳۵۶ ام و ۴۱ ساله ام گفت: شستا را از گذشتگان به ارث نبرده‌ایم و از آیندگان به عاریه گرفته‌ایم و باید طوری سرمایه‌گذاری کنیم که حداکثر بازده و اثرگذاری را داشته باشیم.

وی افزود: بازنگری در سیاست‌های کلان، ورود و خروج مدبرانه به شرکت‌هایی که بابد از آن خارج و یا به آن وارد شویم را در اولویت قرار داده‌ایم. برای کنترل هزینه‌ها و افزایش راندمان‌ها نیز برنامه داریم.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه شفافیت افزایش بازدهی را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: بورسی کردن مجموعه شستا از اقدامات افزایش دهنده شفافیت است. در ادامه سیاست‌ها حتما در انتخاب و انتصاب‌ها تمرکزمان بر نیروهای داخلی خواهد بود. حتما به اندازه کافی نیرو داریم و بالغ بر ۸۰ درصد انتصابات شستا در ماه‌های اخیر از درون بوده است.

رضوانی‌فر درباره حواشی شستا نیز گفت: حتما اینطور نیست. مجموعه‌ای از هولدینگ ها در حوزه‌های مختلف در شستا متمرکز است و گستردگی در تمامی کشور دارد و مواقعی این گمان ایجاد می‌شود که تعدد پیگیری‌ها به معنای سهم خواهی است اما اینطور نیست.

وی درباره ادغام پتروشیمی جم با هولدینگ خلیج فارس گفت: تفاهم نامه برنامه راهبردی کلان و استراتژیک امضا شده و در نحوه نقل و انتقال دارایی‌ها و نحوه قیمت گذاری‌ها مواردی وجود دارد که در حال بررسی و انجام است. برای پیوستن پتروشیمی جم به هولدینگ انرژی ما هم با هماهنگی صندوق بازنشستگی تدبیر خواهد شد که حتما این برنامه به سرانجام برسد.

مدیرعامل شستا درباره شرکت‌هایی که در لیست تحریم ها قرار گرفته اند گفت: یکی دو شرکت در لیست تحریم ها بودند، اما تدابیر لازم اندیشیده شده است تا مشکلی ایجاد نشود.

Share