انتقادات جدی امام جمعه رشت:

گیلان پاتوق بازنشستگان استان‌های دیگر شده است | نظارت دیوان محاسبات به دور از تنش آفرینی باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: می خواهند از کسانی که در تصدی های گذشته ویرانگری کردند برای مدیریت های جدید استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات گیلان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیوان محاسبات برای نظارت بیشتر در تمام عرصه ها ورود کرده است.
وی، ماموریت دیوان محاسبات را در زمینه اقتصادی عنوان کرد و افزود: به دلیل گستردگی حوزه مالی در شرع مقدس اسلام قوانین بسیاری وضع شده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه قرار بود زندگی مالی مسئولان در سال های اخیر رصد شود، تصریح کرد نمی دانم به چه دلیل رصد زندگی مالی مسئولان مغفول مانده است.
آیت الله فلاحتی به گسترش فسادهای عجیب و غریب مالی به ویژه در دو سال اخیر در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از دلیل های گسترش فساد مالی در جامعه اجرایی نشدن قوانین نسبت به کسانی است که فساد مالی دارند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم از فسادها کم کنیم ناچاریم مجازات های قانونی را اعمال کنیم زیرا تمام انسان ها با اخلاق اداره نمی شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه برخورد قانونی و سریع دستگاه قضایی سبب کاهش دردهای جامعه می شود، بیان کرد: دیوان محاسبات در عرصه های زمین خواری، دریاخواری، کوه خواری، جنگل خواری، دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و حتی نهادهای انقلابی باید نظارت جدی داشته باشد.
آیت الله فلاحتی، نظارت جدی بر فعالیت دست اندرکاران اجرایی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات باید نظارت بر تمام ارکان دولتی را قوی کند.
وی بر محاسبه دقیق حساب های مالی توسط دیوان محاسبات تاکید کرد و یادآور شد: کارکنان دیوان محاسبات نزد خداوند و نسبت به نظام مسئول هستند.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه گیلان پاتوق بازنشستگان از استان های دیگر شده است، اظهار کرد: امر مذکور سبب فروش اراضی کشاورزی و تغییر کاربری زمین ها شده و نیازمند نظارت جدی است ضمن اینکه بر جلوگیری از انتقال فرهنگ بی بندوباری در استان باید نظارت جدی شود.
آیت الله فلاحتی، خواستار رصد جدی بر دریافت حقوق مدیران شد و افزود: هزینه پیشگیری بسیار کمتر است و آثار مثبتی به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه در نظام مدیریت علمی خداشناسی در مصون نگه داشتن انسان از تخلف ها بازدارنده است، بیان کرد: انسانی که خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند تخلف نمی کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نظارت مستمر در کاهش تخلف ها را موثر دانست و تصریح کرد: اگر تمام مسئولان بدانند مورد رصد هستند از تخلف ها کاسته می شود‌.
آیت الله فلاحتی بر نظارت نظام مدریتی جامعه تاکید کرد و گفت: می خواهند از افرادی که در گذشته در تصدی ها ویرانگری کردند برای مدیریت های جدید استفاده کنند.
وی با بیان اینکه نظارت دیوان محاسبات باید به دور از تنش آفرینی باشد، اظهار کرد: بگذارید همه احساس کنند ناظران امین و رحیم در کنار آنها هستند.

۱۲ میلیارد تومان تخلفات دستگاه های گیلان به خزانه واریز شد
مدیرکل دیوان محاسبات گیلان نیز در دیدار مذکور به مصداق های تخلف با توجه به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: برخورد با مصداق های تخلف و اصلاح فرآیند سیستم در کنار همدیگر از ماموریت های دیوان محاسبات است.
احمد پری پور به نظارت بر فعالیت ۱۴۶ دستگاه اجرایی اعم از ادارت کل، استانداری، شهرداری ها و توسط دیوان محاسبات گیلان اشاره کرد و افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۲ میلیارد تومان ناشی از پیگیری های دیوان محاسبات گیلان به خزانه واریز شده ضمن اینکه حدود ۲۹۶ میلیارد تومان گزارش تخلف در قالب ۲۵ پرونده به دادسرا ارسال شده است.

Share