مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس

گیلان نیازمند ساخت موزه دفاع مقدس و تدوین دایره‌المعارف جنگ است

سرهنگ پاسدار بایرامی با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج بیان کرد: بسیج قبل از جنگ تشکیل شد و این هوشمندی امام بود تا انقلاب را با نیروی مردمی تثبیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  عصر امروز در شصت و چهارمین جلسه شورا سرهنگ پاسدار بایرامی، مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در تالار شورا حاضر شد.

سرهنگ بایرامی در این جلسهه با بیان اینکه نباید به بسیج نگاه تعصبی داشت، گفت: امام با هدف کمک رسانی در ابعاد مختلف و با نگاه حفظ استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی و حفظ ثبات بسیج را تشکیل داد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها حکومتی بود که بر مبنای اسلامی پایه گذاری شده است و با تاسیس بسیج این نهاد به صورت الگویی برای کل جهان شد.

بایرامی با اشاره به حرکت خود جوش مردم در محرومیت زدایی بعداز پیروزی انقلاب تصریح کرد: نسل اول انقلاب با تقویت پایه های اعتقادی و حضور در بین مردم سعی کردند ماموریت خود را به درستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه ۸ سال جنگ فرصت ظهور و بروز نسل بسیجی بود، اظهار کرد: نیروهایی جوانی در جنگ بودند که به عنوان فرمانده عملیات ها موفقیت هایی زیادی را بدست می اوردند.

مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با بیان اینکه باید اقدامات سپاه و بسیج مکتوب شود، گفت: به نظر بنده در این زمینه استان گیلان از دیگر استان ها عقب مانده است.

بایرامی با بیان اینکه ۷۲ هزار رزمنده غیر سرباز در استان داریم، گفت: در اواخر جنگ جمعیت استان یک میلیون و پانصد نفر بود که از این تعداد ۸ هزار شهید و ۲ هزار و ۶۷۰ آزاده داریم.

وی ادامه داد: در حوزه ثبت اسناد شهدا بسیار ضعیف بوده و در این خصوص نیازمند دایره‌المعارف جنگ در گیلان هستیم و از شورای شهر رشت می‌خواهیم که در این زمینه به ما کمک کند.

بایرامی به موزه دفاع مقدس گفت: در حال حاضر ۳۰ استان در کشور در حال اجرا است و گیلان تنها استاتی است که وارد فاز اجرایی نشده است. موزه دفاع مقدس نوعی گردشگری جنگ محسوب میشود که تاثیر شگرفی در تقویت باورهای اسلامی جامعه دارد.

Share