رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

کپرنشینی و زندگی در خانه‌های فرسوده زیبنده مردم روستایی گیلان نیست

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کپرنشینی و مسکن محرومین در سطح روستاهای استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم گیلان زیبنده مردم نیست که در خانه‌های فرسوده و کپرنشینی ساکن باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ولی داداشی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ظرفیت عظیم بسیج سازندگی در از بین بردن محرومیت‌ها اظهار کرد: بسیج در اکثر پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی به‌ویژه در روستاها نقش بسزایی داشته اما کمبود اعتبارات این حوزه از پیشرفت خدمات‌رسانی آن کاسته است.

وی از آمادگی مجلس برای تقویت اعتبارات حوزه سازندگی سپاه در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور به‌ویژه در گیلان تأکید کرد و افزود: لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور قبل از مطرح‌شدن در صحن ابتدا نقاط قوت و ضعف آن در کمیسیون‌ها بررسی و تلاش می‌شود تا اعتبارات حوزه سازندگی سپاه به‌ویژه صحنه استان گیلان در آن تقویت شود.

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت و سرعت پروژه‌ها از سوی بسیج سازندگی گفت: سرعت و ارزان‌قیمت تمام‌شدن پروژه‌ها یکی از ویژگی‌های متمایز انجام دادن پروژه‌های بزرگ از سوی بسیج سازندگی سپاه است که این موضوع آن را با سایر دستگاه‌ها متمایز کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده بسیج از ظرفیت‌های مردمی گفت: بسیج با به‌کارگیری از ظرفیت مردمی به‌ویژه خیران توانسته پروژه‌های بسیار بزرگ را با استفاده حداقلی از بودجه عمومی به ثمر برساند.

داداشی با اشاره به افزایش عملکرد بسیج سازندگی سپاه در مناطق روستایی تصریح کرد: بسیج سازندگی توانسته با به‌کارگیری از تمامی ظرفیت‌ها و ارزان‌قیمت تمام کردن پروژه‌ها چهار برابر عملکرد پیمانکارهای عمومی در مناطق محروم به‌ویژه روستاها بازدهی داشته باشد.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کپرنشینی و مسکن محرومین در سطح روستاهای استان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیم گیلان زیبنده مردم نیست که در خانه‌های فرسوده و کپرنشینی ساکن باشند هرچند تاکنون سپاه توانسته بیش از هزار واحد مسکن محرومین در گیلان بسازد.

وی با اشاره به اینکه سپاه توانسته در راستای تأمین مسکن محرومین به‌ویژه کپرنشینان در سطح استان خوب ظاهر شود بیان کرد: تداوم در تأمین و ساخت مسکن از سوی بسیج سازندگی سپاه نیازمند تأمین اعتبار و تقویت ردیف‌های بودجه در این خصوص است.

.

Share