با حضور جمعی از مسئولان:

کلنگ اجرای طرح فاضلاب منطقه‌ معلولین شهر رشت با اعتبارات تبصره ۳ به زمین زده شد

با توجه به تصویب قانون تبصره ۳ ماده واحده اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب در چارچوب دستورالعمل مجلس شورای اسلامی و براساس موافقت شورای شهر رشت، درآمد حاصل از این محل در راستای اهداف سازمانی شرکت و عمران و آبادانی منطقه هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کلنگ اجرای طرح فاضلاب منطقه‌ معلولین شهر رشت با اعتبارات تبصره ۳(برای توسعه طرح های آب و فاضلاب شهری و ساماندهی شبکه های آبرسانی) به زمین زده شد

در ابتدا سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان هدف از اجرای این طرح را تفکیک فاضلاب شهری از آب های سطحی برای جمعیتی حدود ۷۰۰۰ نفر از ساکنین منطقه معلولین شهر رشت اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح ۳۵لیتر در ثانیه فاضلاب این منطقه از آب های سطحی جداسازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این پروژه در سه مرحله‌ انجام می شود، ابتدا خطوط شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۵۵۰۰متر اجرا که ۲۸۰۰ متر خطوط اصلی و مابقی مربوط به نصب انشعابات می باشد و همزمان نصب ۴۵۰فقره انشعاب بهداشتی فاضلاب نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه دیدگاه مثبت اعضاء شورای شهر در راستای دستیابی به اهداف والای شرکت و اجرای تبصره ۳ بسیار حائز اهمیت و موثر می باشد تصریح کرد: به منظور بهره مندی مناطق حاشیه شهر از طرح فاضلاب بهداشتی، اولین پروژه از محل اجرای تبصره ۳ طرح جمع آوری فاضلاب منطقه معلولین با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به تصویب قانون تبصره ۳ ماده واحده اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب در چارچوب دستورالعمل مجلس شورای اسلامی و براساس موافقت شورای شهر رشت، درآمد حاصل از این محل در راستای اهداف سازمانی شرکت و عمران و آبادانی منطقه هزینه خواهد شد.

سپس کوچکی نژاد نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب هزینه زیادی در بردارد اظهار داشت: با توجه به کاهش اعتبارات دولتی اعتبارات تبصره ۳ به روند اجرای این پروژه ها سرعت بیشتری خواهد بخشید.

در ادامه جعفرزاده از دیگر نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور با پدیده حاشیه نشینی روبرو هستیم افزود: باید نسبت به مرمت و بازسازی و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم این مناطق تلاش نمائیم و باتوجه به گسترش شهرنشینی، ایجاد فاضلاب بهداشتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

سپس علوی رئیس شورای شهر رشت علت اجرای این پروژه را حساسیت آن جهت تأمین خواسته های مناطق کم برخوردار از پروژه های عمرانی اعلام کرد و گفت: طرح جامع ساماندهی امور فاضلاب رشت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای پساب فاضلاب نیز باید تدابیری اندیشید تصریح کرد: مدیران در سطح استان با همکاری فراسازمانی جهت اجرای پروژه ها تلاش می نمایند و برای تأمین اعتبارات مورد نیاز، انتظار داریم نمایندگان عزم جهادی نمایند. بر اینکه برای پساب فاضلاب نیز باید تدابیری اندیشید تصریح کرد: مدیران در سطح استان با همکاری فراسازمانی جهت اجرای پروژه ها تلاش می نمایند و برای تأمین اعتبارات مورد نیاز ، انتظار داریم نمایندگان عزم جهادی نمایند.

Share